Unele elemente ale decorului au fost schimbate, iar imaginea colonelului Sanders, emblema brandului, a dispărut. Însă designul logo-ului și al ambalajului, cu dungi roșii și albe, amintește de stilul KFC. "Semnul se schimbă, dar restaurantul trebuie să-și păstreze autenticitatea", a declarat Konstantin Kotov, coproprietarul companiei Smart Service, care a cumpărat restaurantele KFC de la grupul american Yum! Brands în luna aprilie.
Potrivit acestuia, aproximativ 100 de restaurante KFC urmează să fie relansate sub marca Rostic's până la sfârșitul verii. În total, lanțul american avea peste 1.100 de unități în Rusia, care vor dobândi, treptat, noua lor înfățișare.
De la începutul invaziei rusești în Ucraina și pe fondul sancțiunilor economice introduse împotriva Moscovei pentru această decizie a Kremlinului, multe mari companii occidentale au părăsit Rusia, fie din motive etice, fie din cauza dificultăților întâmpinate în derularea afacerilor.
Simbol al capitalismului american
Restaurantele McDonald's, simbol al sosirii capitalismului american în Rusia după destrămarea Uniunii Sovietice, și cafenelele Starbucks și-au vândut, de asemenea, operațiunile locale unor oameni de afaceri ruși, dar nu și dreptul de a-și folosi numele de marcă.
McDonald's din Rusia a fost înlocuit în iunie anul trecut de "Vkousno i totchka", iar cafenelele "Stars Coffee", care ar trebui să înlocuiască Starbucks, au fost deschise în august. Designul și meniurile sunt foarte asemănătoare cu predecesorii lor americani.
Pentru KFC, tranziția este similară. Câteva zeci de clienți au deschis marți după-amiază noul Rostic's din centrul Moscovei. "Nu simt nicio teamă din cauza plecării multor mărci (din Rusia). Suntem în secolul XXI, există suficiente haine, mâncare și băutură pentru toată lumea", a declarat Valeria Varyguina, o ingineră de 22 de ani.
Au mai fost pe aici și au revenit
Meniul noilor restaurante este identic cu cel al KFC, cu două excepții: sandvișurile Twister și Boxmaster, pentru care compania Yum! Brands deține brevetele, vor fi redenumite Chef-roll și Rostmaster, potrivit noului coproprietar Konstantin Kotov.
"Restul meniului va păstra exact aceleași nume și prețuri", a spus acesta. Un lanț de restaurante Rostic's a existat deja în Rusia între 1993 și 2012, dar numele său era scris în chirilică la acea vreme. Acesta a fost cumpărat de Yum! Brands și toate restaurantele sale au fost redenumite KFC în 2012.
Pentru mulți, reînvierea Rostic's, primul lanț de restaurante fast-food deschis în Rusia post-sovietică, amintește, prin urmare, de primii ani de după căderea URSS. "Este o amintire din copilărie, au mai fost aici și acum s-au întors", a declarat Evgheni Lazarev, un informatician în vârstă de 31 de ani, care a vizitat marți noul Rostic's din Moscova.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.