Clienții casnici care nu-și pot plăti factura la energie electrică și riscă să fie debranșați trebuie să primească, mai nou, cu suficient timp înainte de data stabilită pentru întreruperea serviciilor, informații despre alternativele disponibile, potrivit unei ordonanțe care se aplică deja.
Prin OUG 143/2021 s-a stabilit, de la 31 decembrie 2021, ca clienților casnici care riscă să fie debranșați de la curent să li se ofere, cu suficient timp înainte de data prevăzută pentru întreruperea energiei electrice, informații despre alternativele existente.
De ce facturile la gaze și energie au venit fără prețuri compensate sau cu compensații infime?
„Clienții casnici au dreptul să primească informații adecvate cu privire la alternativele de întrerupere a livrărilor de energie electrică cu suficient timp înainte de data prevăzută a întreruperii”, stabilește noua ordonanță.
Măsurile alternative trebuie puse gratuit la dispoziția clienților care riscă să li se taie curentul. Acestea pot face referire la surse de sprijin pentru evitarea întreruperii, sisteme de plată anticipată, audituri energetice, servicii de consultanță în domeniul energiei, planuri alternative de plată, consiliere pentru gestionarea datoriilor sau moratorii privind întreruperea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.