Prezentul proiect de act normativ a fost inițiat și elaborat de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, ca urmare a intrării în vigoare a prevederilor art. XV, art.XVII, art.XVIII, art. XX și art. XXII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I nr. 977 din 27 octombrie 2023, scrie în nota de fundamentare a proiectului.
Schimbările propuse
În aplicarea prevederilor art. XV, art. XVII alin. (1) și alin. (2) lit. a),art. XVIII, art. XX alin. (1) și art. XXII alin. (1) din Legea nr. 296/2023, s-a procedat după cum urmează:
Au fost identificate posturile vacante din cadrul structurii organizatorice a Inspecției Muncii și inspectoratelor teritoriale de muncă, care se desființează în baza art. XVII alin. (1) și (2) lit. a) din Legea nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare. La data intrării în vigoare a Legii nr. 296/2023, Inspecția Muncii și inspectoratele teritoriale de muncă au un număr maxim de 2.512 de posturi aprobate, din care se desființează un număr de 168 posturi vacante, rezultând un număr maxim de 2.344 de posturi.
Potrivit prevederilor articolului XXII din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung cu modificările și completările ulterioare, stabilirea numărului total al funcțiilor publice de conducere se face cu încadrarea în maxim 8% din numărul total al posturilor aprobate la nivelul ordonatorului principal de credite. Astfel, pentru totalul rezultat de 2.344 de posturi, rezultă un număr maxim de 188 de posturi de conducere care pot fi înființate la nivelul Inspecției Muncii și inspectoratelor teritoriale de muncă.
Pentru încadrarea în numărul maxim de posturi de conducere (188), un număr de 86 de posturi de conducere au fost transformate în funcții de execuție, în final rezultând diminuarea a 101 posturi de conducere și a 67 posturi de execuție.
Potrivit art. XX alin. (1) din Legea nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, structura organizatorică a autorităţilor şi instituţiilor publice trebuie să respecte următoarele cerinţe:
a) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuţie;
b) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 20 de posturi de execuţie;
c) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 35 de posturi de execuţie.
În urma analizei privind îndeplinirea, respectiv neîndeplinirea normativelor de personal stabilite potrivit art. 391 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin art. XX alin. (1) din Legea nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, respectiv asupra compartimentelor funcționale actuale ale Inspecției Muncii și inspectoratelor teritoriale de muncă, a rezultat necesitatea reconfigurării structurilor organizatorice ale acestora.
Repartizarea numărului maxim de posturi, structura organizatorică şi statele de funcţii pentru aparatul propriu al Inspecţiei Muncii şi pentru inspectoratele teritoriale de muncă se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi solidarității sociale.
Încadrarea în numărul de posturi şi în noua structură organizatorică, care se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi solidarității sociale, se face în termenele şi cu procedura aplicabilă fiecărei categorii de personal, în condițiile legii, în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.