Cu ocazia salonului auto de la München, directorul de inginerie de la Renault Group, Gilles Le Borgne, a spus că 2040 este o ţintă mult mai realistă, în special pentru marca Dacia şi clienţii care pun un accent mai mare pentru accesibilitate.
"În primul rând, vreau să fiu foarte clar că nu ne opunem la tranziţie, am fost primii care au vândut vehicule electrice şi avem mai multe vehicule de acest tip pe drumurile europene decât orice alt producător", a spus Gilles Le Borgne.
"Dar există trei motive clare pentru care credem că prelungirea tranziţiei are sens. Primul, vrem să fim absolut siguri că infrastructura este adecvată cu rata de adoptare a vehiculelor electrice pe baterie. Acest lucru este departe de o certitudine şi nu are sens să mergem mai repede. În al doilea rând, deşi avem încredere absolută că dispunem de tehnologia necesară (în condiţiile în care vehicule hibride, hibride de tip plug-in şi vehicule electrice pe baterie sunt toate disponibile la vânzare în prezent), nu ştim dacă avem şi clienţii care doresc şi, mai important, şi-o pot permite. În cele din urmă, şi cel mai important, avem nevoie de timp pentru a ne adapta. Modificarea uzinelor noastre la noile tehnologii nu este un proces simplu, şi adaptarea forţei noastre de muncă va avea nevoie de timp. Nu poţi să faci această schimbare peste noapte şi un astfel de interval de timp ar fi dificil pentru noi şi chiar mai dificil dacă iei în calcul şi lanţul de furnizori", a precizat Gilles Le Borgne.
"Cu toate acestea, vreau să fiu clar: nu militez pentru amânarea termenului limită din motive ce ţin de tehnologie. Noi suntem gata. Am spus că 90% din vehiculele vândute de Renault în 2030 vor fi vehicule electrice pe baterie. Dacă în cazul Alpine proporţia va fi de 100%, în cazul Dacia credem că va fi mai aproape de 10%. Societatea este construită pe libertatea de mişcare însă dacă nu este accesibilă va avea un impact nedorit. Oamenii trebuie să se deplaseze şi o marcă populară cum este Renault trebuie să fie capabilă să le oferă o şansă să facă acest lucru într-un mod practic şi la un preţ accesibil", a adăugat directorul de inginerie de la Renault Group.
Vinerea trecută, Dacia a prezentat modelul Jogger, primul model hibrid al mărcii Dacia. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie şi care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piaţă.
Dacia Jogger este disponibil încă de la lansare cu două motorizări: noul motor pe benzină TCe 110 şi motorul ECO-G 100. Dacia este singurul constructor care propune, sub denumirea ECO-G, o gamă completă de autoturisme echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL. Oferta de motorizări va fi completată de o versiune hibridă în 2023.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.