Diminuarea vânzărilor a avut ca efect o scădere cu 4,8% a cifrei de afaceri pe primul trimestrul până la 12,527 miliarde euro, comparativ cu 13,155 miliarde euro în perioada similară a anului trecut. La un curs de schimb constant declinul ar fi fost unul de 2,7%.
Vânzările grupului au scăzut în toate regiunile, exceptând Europa unde au crescut cu 2% graţie performanţelor solide înregistrate de modelele Clio, noul Duster, Zoe şi autovehiculele comerciale uşoare. În perioada ianuarie-martie 2019 au fost înmatriculate 184.042 autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare marca Dacia, în creştere cu 7,2% faţă de perioada similară a anului trecut.
Citește și: Dacia, favorita bulgarilor pentru al 6-lea an consecutiv
Directorul de vânzări de la Renault, Olivier Murguet a subliniat că în primul trimestru al acestui an piaţa auto mondială s-a contractat cu 7,2%. "În acest context, Renault a înregistrat performanţe superioare pieţei" a subliniat Olivier Murguet.
Pentru 2019, grupul Renault estimează că piaţa mondială ar urma să înregistreze o contracţie de 1,6%. Cu toate acestea grupul şi-a confirmat obiectivele pentru acest an, respectiv o cifră de afaceri în creştere şi o marjă operaţională de aproximativ 6%.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.