Vânzările Renault pe plan global au crescut cu 13% în primele şase luni din 2023, în timp ce în Europa avansul a fost de 24%, transmite Reuters. Redresarea vânzărilor vine după patru ani de declin consecutiv.
Grupul auto francez, care în iunie şi-a îmbunătăţit estimările privind rezultatele financiare pe care le va înregistra în 2023, după lansarea cu succes a noilor modele, în special SUV-ul Austral şi Dacia Jogger, a vândut în primul semestru 1.133.667 vehicule, faţă de 1.000.199 unităţi în perioada similară din 2022, când rezultatele au fost afectate de criza semiconductorilor şi închiderea activităţilor Renault din Rusia.
Brandul sport premium Alpine al Renault, relansat în 2017, a vândut peste 1.800 unităţi în primele şase luni din 2023, un avans de 9%, în urma lansării modelelor Alpine A110 San Remo 73 şi Alpine A110 R Le Mans.
Citeşte şi: România, locul 14 în UE la înmatriculările de autoturisme noi
Marţi, divizia low-cost a grupului francez Renault - Dacia - a anunţat o creştere a vânzărilor cu 24,2% în primele şase luni din 2023, la 345.432 de unităţi. Toate cele patru modele principale Dacia au înregistrat creşteri de vânzări în primul semestru, în frunte cu modelul hybrid Jogger, pentru care vânzările au crescut cu 130%. Acest model a fost responsabil, de altfel, pentru un sfert din comenzile clienţilor.
De asemenea, vânzările de automobile electrice Dacia Spring, care sunt asamblate în China, au crescut cu 38%, în timp ce vânzările de Dacia Sandero au urcat cu 24%.
În ultimii trei ani, vânzările de automobile electrice şi hibride au crescut vertiginos în Uniunea Europeană, stimulate de subvenţiile guvernamentale şi flotele companiilor care caută opţiuni de vehicule cu emisii reduse sau zero emisii poluante.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.