În total, Renault are în plan 24 de lansări până în 2025, în cadrul planului său strategic "Renaulution", dintre care jumătate vor fi pe segmentele C și D (mașini compacte și de familie) și cel puțin zece vehicule electrice.
Renault a declarat că 4EVER Trophy este "o interpretare modernă și electrică a emblematicului Renault 4". Modelul prefigurează un viitor SUV 100% electric din segmentul B, care va fi comercializat în 2025 și va fi produs în Franța, la fabrica din Maubeuge, în cadrul diviziei ElectriCity.
R5 Turbo 3E este, de asemenea, un model 100% electric care aduce un omagiu mașinilor sport Renault 5 Turbo și Turbo 2, ca parte a celebrării celei de-a 50-a aniversări. Grupul francez a reamintit luni că face din reconquista segmentului C un pilon puternic al strategiei sale de marcă.
Kangoo E-Tech Electric este prima versiune electrică a modelului Kangoo.
Renault vrea ca R5 Turbo electric să concureze în raliuri
Luca de Meo, directorul general al Renault, a cerut luni Federației Internaționale de Automobilism (FIA) să permită modelelor electrice să concureze în raliuri, astfel încât noul său Renault 5 Turbo, prezentat la Salonul Auto de la Paris, să poată participa.
Mașina proiectată de Laurens van den Acker - cu aproape 400 de cai putere de la două motoare electrice - este deocamdată un simplu concept car gândit pentru drift și bazat pe codurile unui model iconic al mărcii Renault, o versiune carosată a modelului R5 din anii 1980.
"Aproape că am găsit soluția tehnică pentru a-l face, trebuie doar să găsim spațiul în bugete", a declarat Luca de Meo în deschiderea celei de-a 89-a ediții a Salonului Auto de la Paris. "Dar dacă afacerile merg mai bine decât ne așteptăm, poate ne permitem să o extindem? Ar fi perfect să devină vârful de gamă pentru Renault."
"Și visul", a continuat el, "este (...) de a lupta pentru campionatul mondial de raliuri, așa că FIA ar trebui să revizuiască regulamentele pentru a permite electricele pure", a adăugat el.
Peugeot promite cinci noi modele electrice
Peugeot va accelera electrificarea gamei sale prin oferirea a cinci noi modele electrice în 2023 și 2024, a declarat luni, la Salonul Auto de la Paris, directorul mărcii, Linda Jackson.
Marca grupului Stellantis va lansa versiuni electrice ale mașinilor sale compacte și break 308, produse în Franța. Motorul mașinilor sale compacte va propulsa, de asemenea, o ediție sportivă a micului electric e-208. Berlina 408, prezentată la Salonul Auto de la Paris în versiuni pe benzină și hibridă reîncărcabilă, va avea în curând și o versiune electrică.
"Începând cu 2023, întreaga noastră gamă va fi electrificată", sub formă hibridă sau electrică, a declarat Linda Jackson la o masă rotundă cu jurnaliștii. Peugeot își propune ca vânzările de vehicule electrice să fie 100% electrice în Europa până în 2030.
Salonul Auto de la Paris, care s-a deschis luni în absența multor constructori, "nu are dimensiunea așteptată, dar rămâne un punct de întâlnire așteptat pentru experți", a comentat Linda Jackson. Marca cu leu va prezenta, de asemenea, un concept, Peugeot "Inception", care ar trebui să ilustreze viziunea sa asupra mașinii electrice înainte de sfârșitul anului 2022.
Acesta va fi primul concept bazat pe noul șasiu STLA Small, pe care Stellantis intenționează să îl extindă la toate mașinile sale electrice entry-level. În timp ce modelele electrice sunt încă mult mai scumpe la cumpărare decât cele cu combustie internă, Peugeot nu lucrează la un model electric mai mic decât 208, a declarat Linda Jackson, referindu-se la scuterul Peugeot de pe stand pentru bugete mici și distanțe scurte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.