Reprezentanţii Nissan nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informaţia. Pe plan global, industria auto se confruntă cu declinul vânzărilor, precum şi cu costurile ridicate privind dezvoltarea vehiculelor electrice şi autonome.
Separat, AFP a anunţat că un inginer franco-libanez, Hadi Zablit, a fost ales a fost ales secretar general al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, într-o încercare de a spori eficienţa operaţională. Hadi Zablit, în vârstă de 49 de ani, va superviza cooperarea pe proiectele industriale, pentru a îmbunătăţi eficienţa şi performanţele financiare ale parteneriatului, au declarat pentru AFP surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
În prezent, Zablit este director pentru dezvoltarea afacerilor în cadrul alianţei.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Citește și Care este principala cerință pentru noul director al Renault
Renault-Nissan-Mitsubishi a anunţat vineri că în următoarele zile va numi un secretar general al alianţei. "Acest post va fi esenţial pentru coordonarea şi facilitarea unor proiecte majore ale alianţei, care vor fi lansate pentru a accelera eficienţa companiilor", se arată într-un comunicat al alianţei.
Secretarul general va raporta Board-ului operaţional al alianţei şi directorilor generali.
Într-o încercare de a restabili încrederea, atât Nissan, cât şi Renault au făcut schimbări importante în conducere. Nissan l-a înlocuit pe directorul său general. În octombrie, Consiliul de Administraţie al Renault a votat în favoarea demiterii directorului general Thierry Bolloré şi a desemnat-o pe Clotilde Delbos, care ocupa funcţia de director financiar, în postul de director general interimar. Ambele companii întorc încet pagina erei Ghosn, care a ţinut alianţa unită ani de zile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.