În cadrul transformării sale digitale, Grupul Renault a anunțat lansarea primului Metavers industrial, care ar trebui să genereze economii de 320 de milioane de euro până în 2025, la care se adaugă alte 260 de milioane de euro economii de inventar.
De asemenea, ar trebui să genereze o reducere cu 60% a termenelor de livrare a vehiculelor și o diminuare cu 50% a amprentei de carbon a producției de vehicule, dar și o reducere semnificativă a ciclurilor de inovare și să contribuie la reducerea cu 60% a costurilor de garanție vizate de grup.
Metaversul industrial al Renault este construit în jurul a patru dimensiuni: colectarea în masă a datelor, gemeni digitali ai proceselor, conectarea ecosistemului Supply Chain (lanțuri de aprovizionare) și un set de tehnologii avansate.
"Astăzi, 100% din liniile de producție sunt conectate (8.500 de echipamente), 90% din fluxurile de aprovizionare sunt monitorizate în permanență și 100% din datele lanțului de aprovizionare sunt găzduite în metaversul Grupului Renault, o replică reală a lumii fizice controlată în timp real", a precizat grupul într-un comunicat.
Pe lângă economiile vizate, Renault speră că implementarea metaversului său îl va ajuta să reducă timpii de livrare a vehiculelor cu 60% și să reducă cu 50% amprenta de carbon a producției de automobile.
"Angajat în Industria 4.0 încă din 2016, digitalul a dus deja la un câștig de 780 de milioane de euro în economii", a adăugat Renault.
Citește și Renault a prezentat strategia până în 2025
Producătorul auto francez Renault SA a anunţat marţi că intenţionează până în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de 8%, datorită planului de a scinda activităţile sale din domeniul motoarelor pe combustie de afacerea specializată pe vehicule electrice, deşi planul trebuie să primească undă verde de la partenerul de alianţă Nissan, transmite Reuters.
La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Marţi, Renault şi-a stabilit obiectivul de a ajunge până în 2025 la o marjă operaţională de 8%, nivelul urmând să crească la peste 10% în 2030, de la 5% previzionat pentru acest an.
Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod "Ampere", separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod "Horse".
Investitorii aşteaptă detalii privind strategia Renault, dar în comunicatul de marţi dimineaţă producătorul auto francez a anunţat doar că negocierile cu Nissan sunt în derulare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.