În anul 2023, vânzările la nivel global ale grupului Renault au înregistrat o creștere de 9%, atingând cifra de 2.235.345 de vehicule. În același timp, marca sa accesibilă, Dacia, a înregistrat un avans de 14,7%, conform informațiilor transmise de Reuters.
Această redresare a vânzărilor vine în urma a patru ani de declin consecutiv, perioadă în care producătorul auto francez a implementat o repoziționare strategică, s-a retras de pe piața rusă și a gestionat perturbările din lanțurile de aprovizionare.
În anul 2022, vânzările globale ale grupului Renault au înregistrat o scădere de 5,9%, după ce în 2018 acestea atinseseră un record de 3,88 milioane de vehicule (atât automobile, cât și camionete).
Marca Renault, responsabilă pentru peste două treimi din vânzările grupului francez, a raportat un avans de 9,4% în ceea ce privește livrările în anul 2023.
Dacia a vândut 46.124 de vehicule în România, în 2023
Dacia a înmatriculat în 2023 un număr de 46.124 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 14,8% față de cele 40.179 de unități comercializate în anul precedent. Dacia își menține, astfel, poziția de lider detașat pe piața din România, cu o cotă de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.
În premieră absolută, în 2023 topul celor mai vândute 5 modele din România a fost ocupat integral de gama Dacia. Aceasta dovedește, odată în plus, pertinența ofertei Dacia, adaptată unei categorii largi de clienți, atât persoanelor fizice cât și utilizatorilor de flote. Fiecare model Dacia a fost, totodată, lider în segmentul său de piață.
Clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan, cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022.
Aflat în ultimul an complet de comercializare, înainte de intrarea în fabricație a unei noi generații, Duster a reușit o performanță foarte bună pe piața din România, ocupând locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 unități, peste rezultatul anului precedent (10.161 vehicule).
Versiunea „Extreme”, care beneficiază de cel mai ridicat nivel de echipare din gamă și de elemente de design specifice outdoor, reprezintă 34% din vânzările Duster. Totodată, două treimi din clienții Duster au optat în 2023 pentru versiunea cu tracțiune integrală.
Pe locul al treilea se află Sandero, cu 9.896 unități (+16,9% față de cele 8.492 vehicule vândute în anul precedent). Cea mai mare parte a vânzărilor (92%) a fost reprezentată de versiunea Stepway.
Cu 6.875 de unități vândute, Spring a continuat să fie și în 2023 cel mai popular model electric de pe piața din România, cu o cotă de piață de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.
Aflat pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute modele din România, cu 4.175 unități înmatriculate în 2023, Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie cu până la 7 locuri de pe piața locală. Versiunea Hybrid 140, primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.