Producătorul auto francez Renault a anunţat joi că a emis obligaţiuni de 210 miliarde de yeni (1,6 miliarde de dolari), cu un cupon de 2,8% şi scadenţa în decembrie 2026, adăugând că această emisiune subliniază apelul său către investitorii niponi, transmite Reuters.
"Registrul final de comenzi se ridică la aproape 300 miliarde de yeni, evidenţiind încrederea ridicată a investitorilor de retail din Japonia în strategia grupului Renault şi în procesul de transformare, aflat în derulare", se arată în comunicatul producătorului auto francez.
Preşedintele grupului francez Renault, Jean-Dominique Senard, a declarat luna aceasta că rămâne încrezător în privinţa rezultatelor discuţiilor cu producătorul auto nipon Nissan.
Negocierile, care se concentrează pe modul în care poate fi reorganizată alianţa dintre cei doi producători auto, se desfăşoară "extrem de bine", a afirmat Senard. Acesta a refuzat să comenteze informaţiile că negocierile se vor prelungi până în 2023.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat, pentru Reuters, că Nissan nu se aşteaptă să ajungă la un acord cu Renault până la finalul acestui an, deoarece unii membri ai Board-ului producătorului auto nipon vor o abordare mai prudentă.
Renault speră să convingă Nissan să investească în divizia sa specializată pe producţia de vehicule electrice, în timp ce Nissan doreşte ca Renault să îşi reducă participaţia de 43% pe care o deţine la Nissan.
Discuţiile cu privire la restructurarea alianţei Renault-Nissan, care au început în urmă cu două luni, se pare că se vor prelungi până la începutul lui 2023, au dezvăluit sursele citate de Reuters. Întârzierile vin într-un moment în care o parte dintre membrii consiliului director de la Nissan au atras atenţia asupra necesităţii de a continua cu prudenţă şi sunt îngrijoraţi în special cu privire la aspectele ce ţin de protejarea drepturilor de proprietate intelectuală.
Sursele au adăugat că există o anumită opoziţie în interiorul board-ului Nissan cu privire la încheierea unui acord până la finele acestui an. O parte din şefii de la Nissan se tem că graba în încheierea unui acord, înainte de a fi soluţionate îngrijorările cu privire la transferul de tehnologie, ar constitui un eşec în ceea ce priveşte eforturile de îmbunătăţire a guvernanţei corporatiste demarate după înlăturarea fostului preşedinte al alianţei, Carlos Ghosn. De asemenea, Ministerul japonez al Comerţului nu vrea nici el ca un acord de restructurare a alianţei să fie grăbit în mod prematur.
Pentru Renault, însă, orice întârzieri apărute în discuţiile cu Nissan riscă să încetinească acel calendar de acţiuni promis investitorilor de directorul general de la Renault, Luca de Meo. Printre măsurile promise de Luca de Meo se numără şi un acord separat ce urmează a fi încheiat de Renault cu grupul chinez Geely Automobile Holdings Ltd privind divizia de motoare termice a grupului francez.
Relaţia dintre Nissan şi Renault are şi un substrat politic. Guvernul francez este cel mai mare acţionar de la Renault. În condiţiile în care Nissan deţine doar un pachet de 15% din acţiunile Renault, şi nu are drept de vot, dominaţia franceză asupra alianţei Renault-Nissan este de mult timp un subiect dureros în Japonia. Mulţi directori de la Nissan cred că relaţia dintre cei doi parteneri este una dezechilibrată, în special când vine vorba de dezvoltarea de noi produse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.