Constructorul auto Renault SA, proprietarul Dacia, preluată în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan, s-a confruntat cu o criză severă de lichiditate în cel mai grav moment al pandemiei de coronavirus şi a reușit să supraviețuiască grație unui împrumut garantat de stat, susţin auditorii francezi, informează Bloomberg.
Un raport al Curţii de Conturi din Franţa dezvăluie în detaliu dificultatea situației financare a Renault în prima jumătate a anului 2020, când uzinele şi reprezentanţele auto au fost închise cu prilejul carantinelor introduse din cauza Covid-19. La acea dată, preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, şi directorul general interimar, Clotilde Delbos, au descris împrumutul garantat de statul francez, în valoare de până la cinci miliarde de euro, ca o plasă de siguranță.
La final, cele patru miliarde de euro trase de Renault din acel împrumut până la finele lui 2020 "s-au dovedit esenţiale pentru continuarea activităţii grupului", se arată în raportul Curţii de Conturi din Franţa.
La fel ca şi restul industriei auto, Renault a fost lovit din plin de scăderea semnificativă a vânzărilor de automobile în 2020. Însă grupul francez a avut de suferit mai mult decât rivalii Volkswagen AG şi Stellantis NV din cauză că pandemia a venit într-un moment în care tocmai ieşea dintr-o criză managerială provocată de arestarea în 2018 a fostului CEO Carlos Ghosn şi o perioadă de extinderea agresivă a cotei de piaţă.
Citește și Bloomberg: Renault vrea să-și extindă afacerea din China
Când pandemia de Covid-19 s-a instalat în Europa şi Franţa a intrat în carantină, situaţia financiară a Renault a devenit din ce în ce mai dificilă iar compania a fost forţată să ceară un împrumut garantat de stat, susţin auditorii francezi. Un plan de reducere a costurilor, care ar fi fost mult mai important decât cele două miliarde de euro anunţate anterior, a fost blocat deoarece ar fi avut consecinţe inacceptabile pentru forţa de muncă, se arată în raportul auditorilor. Chiar dacă împrumutul garantat de stat a permis ca bilanţul Renault să rămână unul net pozitiv, "nu a rezolvat o problemă mai structurală a profitabilităţii", concluzionează auditorii.
Ca răspuns la raportul Curţii de Conturi din Franţa, Renault a precizat că împrumutul garantat de stat a permis companiei să dispună de lichidităţi şi să îi liniştească pe investitori. "În joc nu a fost supravieţuirea companiei ci nivelul suficient de lichiditate", a precizat constructorul auto. Renault a rambursat un miliard de euro din acest împrumut anul trecut şi intenţionează să ramburseze o sumă similară în acest an, a declarat luna trecută Clotilde Delbos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.