Ghosn a ocupat simultan funcţia de director general al Renault, preşedinte al producătorului auto nipon Nissan şi şef al alianţei strategice dintre Renault şi Nissan şi un alt grup auto nipon, Mitsubishi. Conform postului public de televiziune din Japonia (NHK) şi agenţiei de presă Kyodo, Ghosn a câştigat aproape zece miliarde de yeni (89 de milioane de dolari) în perioada 2010 - 2015, dar a declarat Fiscului doar cinci miliarde de yeni (44 de milioane de dolari) sau jumătate din suma primită.
Marţi seara este programată o reuniune a Consiliului de Administraţie al Renault. Compania a dat publicităţii un comunicat în care dă asigurări că se concentrează pe alianţa cu Nissan şi Mitsubishi, iar procedurile sale de guvernanţă corporatistă sunt deplin funcţionale, după arestarea lui Ghosn.
Statul francez are o participaţie de 15% la Renault, care, la rândul său, deţine o participaţie de 43,4% în Nissan. Bollore este de mult timp director în industria auto, lucrând ani de zile la producătorul de anvelope Michelin şi la producătorul de componente auto Faurecia, înainte de a se alătura Renault în 2012.
Reprezentanţii Renault nu au fost disponibili pentru comentarii, a informat CNBC. Marţi, ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a declarat că este nevoie de o conducere interimară la Renault, apreciind că preşedintele director general Carlos Ghosn "nu mai este în măsură să conducă grupul", chiar dacă a recunoscut că pentru moment nu există probe care să îl incrimineze.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.