Publicitate
În perioada ianuarie-iunie 2024, volumele de vânzări ale Renault au crescut cu 1,9% în ritm anual, graţie performanţelor solide ale modelelor hibride în Europa, cea mai importantă piaţă a grupului francez. De asemenea, Renault a raportat o marjă operaţională record de 8,1% în prima jumătate a anului, faţă de una de 7,6% în perioada similară a anului trecut şi peste estimările analiştilor, care mizau pe o marjă operaţională de 7,9%.
De asemenea, veniturile realizate de Renault în primul semestru au crescut cu 0,4%, până la 26,96 miliarde de euro, peste estimările pieţei. În schimb, profitul net semestrial s-a redus până la 1,4 miliarde de euro, de la 2,1 miliarde de euro în prima jumătate a anului trecut, însă acest lucru s-a datorat în mare parte unor pierderi de capital în valoare de 440 milioane de euro rezultate de pe urma vânzării de acţiuni la partenerul japonez Nissan Motor Co.
În aceste condiţii, Renault şi-a menţinut estimările conform cărora pe ansamblul acestui an va realiza o marjă operaţională de cel puţin 7,4% şi un flux liber de numerar de 2,5 miliarde de euro. Marja operaţională este un indicator important pentru Renault, care şi-a propus ca obiectiv ajungerea la o marjă operaţională de două cifre în 2030.
Întrebat de jurnalişti dacă Renault ar putea atinge acest obiectiv mai devreme de 2030, directorul financiar Thierry Pieton nu a dorit să comenteze dar a spus: "Continuăm să fim în avans faţă de planul pe care ni l-am propus".
Citește și: AFM redistribuie fondurile neutilizate de la programul Rabla Plus
Renault a revenit pe creştere anul trecut, după patru ani consecutivi de scădere a vânzărilor, şi mizează pe cele 10 noi lansări din acest an pentru a menţine tendinţa de creştere. Renault se bazează pe creşterea cererii pentru automobilele hibride şi alte modele ale mărcii low-cost Dacia, pe fondul unei diminuări a comenzilor pentru modelul electric Dacia Spring, asamblat în China, după ce Franţa a modificat regimul subvenţiilor pentru a favoriza producţia locală de automobile.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează
Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale - Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize - şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.
Opinia Renault la actualele tendințe ale pieței mașinilor electrice
Directorul general de la Renault, Luca De Meo, şi-a exprimat unele îndoieli cu privire la intervalul de timp pentru tranziţia la vehiculele electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să diminueze costurile dacă vrea să îşi atingă obiectivele în domeniul automobilelor electrice, transmite Reuters.
Tranziţia la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon iar ritmul în care va avea loc această tranziţie va restructura industria auto.
Cu prilejul recentelor alegeri europene, care au avut loc într-un moment de cerere slabă pentru vehiculele electrice, au fost lansate din ce în ce mai multe apeluri pentru a renunţa la decizia UE de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe combustie din 2035, decizie care urmează să fie revizuită în 2026.
"Avem nevoie de puţin mai multă flexibilitate cu privire la calendar. Cu toate acestea, ar fi o eroare strategică să abandonăm pur şi simplu obiectivul din cauza actualei încetiniri a pieţei", a spus Luca De Meo în comentariile publicate luni de cotidianul financiar Les Echos.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.