Conform ordonanței, după preluarea unui credit neperformant de la bancă, recuperatorul de creanțe trebuie să informeze debitorul în scris (prin scrisoare fizică, e-mail sau alte metode similare) despre următoarele detalii:
Informații privind cesiunea care a avut loc, inclusiv data cesiunii.
Identitatea și datele de contact ale cumpărătorului de credite.Identitatea și datele de contact ale administratorului de credite, dacă acesta este desemnat.
Acte doveditoare privind autorizarea administratorului de credite, dacă este cazul.
Identitatea și datele de contact ale furnizorului de servicii de administrare a creditelor, dacă există.
Un punct de contact pentru cumpărătorul de credite sau entitatea desemnată să administreze creditul.
Informații detaliate privind sumele datorate de debitor, inclusiv capitalul, dobânzile, comisioanele și alte costuri.
O declarație privind aplicarea dispozițiilor legale relevante, naționale și europene, referitoare la executarea contractelor și protecția consumatorilor.
Datele de contact ale autorităților competente unde debitorul poate depune o plângere.
Citește și: Băncile, obligate să renegocieze creditele clienților
Ordonanța stabilește că debitorul poate solicita aceste informații oricând, iar recuperatorul este obligat să le furnizeze înainte de orice încercare de colectare a datoriilor. În toate comunicările ulterioare, trebuie incluse cel puțin informațiile despre punctul de contact, iar la prima comunicare după numirea unui nou administrator de credite, trebuie incluse și detalii despre identitatea și autorizarea acestuia.
Această măsură vizează atât persoanele fizice, cât și juridice care au încheiat contracte de credit cu instituții de credit, iar cumpărătorii de credite sunt definiți ca fiind persoane fizice autorizate sau juridice, altele decât instituțiile de credit, care achiziționează drepturile creditorilor din contractele de credit neperformante.
Implementarea acestor reguli are scopul de a asigura o comunicare clară și transparentă între debitori și recuperatori, protejând drepturile consumatorilor și promovând o mai bună gestionare a datoriilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.