Astfel, conform proiectului, se vor aplica mai multe măsuri excepționale:
- înlocuirea certificatelor de stare civilă cu extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă, care vor fi transmise, între instituții, în format electronic;
- transmiterea documentelor primare care stau la baza înregistrării actelor de naștere și de deces prin fax sau prin intermediul mijloacelor electronice administrate de autorități ale statului român, de către emitenți la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor/ oficiul de stare civilă competent;
- stabilirea termenului de declarare a decesului de trei zile calendaristice de la producerea evenimentului.
Citește și Documente scutite de TAXE notariale. SCHIMBĂRI de ultimă oră
Totodată, regulile privind calculul termenelor de declarare a deceselor vor fi cele stabilite potrivit Codului de procedură civilă, adică, precizează Avocatnet, „când termenul se socotește pe zile, nu intră în calcul ziua de la care începe să curgă termenul, nici ziua când acesta se împlinește”, ceea înseamnă mai mult timp pentru anunțarea autorităților în astfel de cazuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.