Anunțul a fost făcut în cadrul unui eveniment care a sărbătorit 10 ani de la expediția Deepsea Challenge a lui Cameron: a fost a doua oară în istorie când un om a coborât la cel mai adânc punct cunoscut din lume. Nu este prima dată când cei doi bărbați lucrează împreună. În 2021, National Geographic a anunțat o emisiunea "OceanXplorers", produsă Cameron și Dalio și care încă se difuzează.
Cofondatorul Triton, Patrick Lahey, a declarat pentru Insider că pe creatorul "Avatar” îl cunoaște încă din 2011, când l-a ajutat pe Cameron să construiască două submersibile - mici nave subacvatice - pentru documentarul său "Aliens in the Deep", care explorează gurile de aerisire hipotermale din adâncurile oceanului despre care se știe că adăpostesc creaturi marine neobișnuite.
La fel de îndrăgostit ca mine
"Îmi amintesc foarte bine că mi-a spus: "Fac filme de lungmetraj pentru a-mi susține filmările de documentare subacvatice. Și imediat am știut că ne vom înțelege, pentru că aveam ceva în comun: pasiunea pentru adâncuri”, a spus Lahey. "Este la fel de îndrăgostit de ocean, ca și mine”, a adăugat el.
Lahey a învățat să facă scufundări la vârsta de 13 ani și, la împlinirea vârstei de 18 ani a intrat la o școală specializată. Douăzeci și șase de ani mai târziu el a fondat Triton Submersibles împreună cu fostul său partener de afaceri Bruce Jones. În 2010, Lahey a dezvoltat o relație de afaceri cu Dalio când a construit un submarin pentru miliardar prin Triton Submersibles.
Mai interesant decât spațiul
Investitorul miliardar este un vechi susținător al explorării oceanelor. "A cunoaște adâncurile, a afla tainele apelor mi se pare mult mai interesant și mai important decât să te plimbi prin spațiu", a declarat Dalio pentru Financial Times în decembrie. "Nu veți vedea niciun extraterestru în spațiul cosmic, dar veți vedea extratereștrii dedesubt".
În 2018, Dalio a cofondat OceanX, o inițiativă filantropică de explorare a oceanelor. Un an mai târziu, el și-a cumpărat al doilea submarin de la Triton. Lahey a recunoscut că, în 2012, Dalio a ajuntat compania să depășească un moment de cotitură și a salvat-o, practic, de la dispariție, acordându-i un împrumut de consistent.
Până în prezent, Triton a livrat 25 de submarine, cu un ritm anual care a crescut de la patru la șase pe an. Lahey speră să ajungă, într-un viitor apropiat, la 10-12 pe an. "Este încă o producție incredibil de limitată", a spus el. "Este un produs pentru piața de desfacere”, a explicat întreprinzătorul.
Pentru toate gusturile
"Submarinele sunt incredibil de versatile și pot avea nenumărate configurații. Prin urmare, echipăm micile nave cu echipamentele și instrumentele pe care clientul le dorește. Va fi submarinul lui, cu amprenta lui, va fi unic, irepetabil", a adăugat el. "Unii dintre clienți vor doar să exploreze și să se distreze. Alții vor să filmeze, așa că au nevoie de camere și sisteme de iluminat mai elaborate. Alții, precum Ray, sunt interesați de știință, așa că trebuie să ne asigurăm că submarinul dispune de instrumente științifice legitime care pot fi folosite pentru a preleva probe și a colecta informații de la instrumentele care sunt montate pe vehicul”, a detaliat Lahey."
Cât costă un astfel de submarin
Majoritatea submersibilelor costă între 3,5 și 7 milioane de dolari, dar pot ajunge și la 40 de milioane, în funcție de mărime, de înzestrate și de adâncimea la care pot ajunge, a explicat Lahey. Cel mai mic construit de Triton este pentru o persoană, cel mai mare poate însă găzdui până la 66 de persoane. Triton are submarine care sunt concepute pentru scufundări mai puțin adânci, precum și submersibile de mare adâncime care pot parcurge întreaga adâncime a oceanului în aproximativ trei ore.
Pot fi folosite și în scopuri turistice
Anul trecut, o stațiune din Vietnam a lansat o atracție turistică folosind un submersibil Triton, pe care Lahey l-a numit "un autobuz Greyhound care poate merge sub apă". Triton DeepView 24, o navă de 24 de persoane, are o carcasă sub presiune complet transparentă care oferă turiștilor de la Vinpearl Resort o experiență imersivă pentru a vedea epavele, precum și recifurile și viața marină.
"Triton își propune să crească gradul de conștientizare și de susținere a oceanului, îmbunătățind în același timp cunoașterea și înțelegerea oceanului prin utilizarea pe scară largă a produselor noastre, care vor continua să provoace gândirea convențională și să împingă limitele a ceea ce este posibil prin inovație, creativitate și angajamentul nostru față de excelență", a declarat un purtător de cuvânt.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.