Pregătirea pentru examen cu ajutorul inteligenței artificiale în locul profesorilor: un colegiu privat din Londra experimentează această abordare, o inițiativă privită cu rezerve de o cercetătoare în domeniul tehnologiei. „Învățământul va fi transformat de inteligența artificială. Nu există nicio îndoială”, afirmă John Dalton, director adjunct al instituției, care a dorit să fie pionier al acestei schimbări.
Cum funcționează platforma bazată pe IA
Platforma utilizată „monitorizează” modul în care elevii învață și oferă „informații despre obiceiurile lor de studiu”, explică Dalton. În prezent, șapte elevi participă la acest proiect-pilot. În locul profesorilor tradiționali, elevii beneficiază de sprijinul unor „antrenori pedagogici”. Deși sunt calificați ca profesori, nu sunt neapărat specializați în conținutul materiilor predate. Rolul lor este să ghideze elevii în utilizarea sistemelor bazate pe inteligență artificială și să-i sprijine în dezvoltarea unor abilități complementare, precum dezbaterea.
Avantaje și limite
Potrivit lui John Dalton, profesor de biologie, inteligența artificială poate evalua cunoștințele unui elev „cu o precizie mai mare decât un profesor mediu” și poate permite o învățare mai personalizată. De asemenea, poate ajuta la identificarea lacunelor din pregătirea elevilor.
Guvernul britanic, condus de premierul Keir Starmer, și-a propus să transforme Regatul Unit într-un „lider mondial” în domeniul inteligenței artificiale. În ianuarie, Starmer a anunțat un plan de acțiune menit să atragă companii și investitori, stimulând o economie aflată în dificultate. Autoritățile susțin că inteligența artificială poate sprijini profesorii în organizarea lecțiilor și corectarea temelor. În acest scop, guvernul a dezvoltat propriul instrument bazat pe IA, un asistent educațional numit „Aila”, adaptat programului școlar britanic.
„A funcționat”
Pentru Rose Luckin, profesoară la Universitatea din Londra (UCL) și cercetătoare în utilizarea inteligenței artificiale în educație, proiectul pilot al colegiului David Game reprezintă un „caz unic”. Totuși, aceasta își pune întrebări cu privire la capacitatea inteligenței artificiale de a preda „toate materiile, de la matematică și engleză, la biologie, chimie și fizică”. De asemenea, cercetătoarea se întreabă dacă „învățarea socială” oferită de o sală de clasă tradițională este „suficientă” în cadrul acestui program, deși responsabilii proiectului susțin că elevii au suficient timp pentru a interacționa cu colegii lor. „Nu vreau să fiu prea negativă, pentru că dacă nu încercăm aceste instrumente, nu vom putea vedea cum funcționează ele”, adaugă Luckin.
Profesoara recunoaște că inteligența artificială va „transforma” rolul profesorilor, dar susține că este încă „imposibil” de prezis în ce direcție se va produce această schimbare. Ea speră ca David Game College să evalueze dacă IA are „un impact pozitiv sau negativ” asupra elevilor.
Provocările implementării IA în educație
Unul dintre cele mai importante sindicate ale profesorilor, National Education Union, a salutat faptul că guvernul pune accent pe formarea cadrelor didactice în utilizarea instrumentelor digitale. Cu toate acestea, secretarul general al sindicatului, Daniel Kebede, a subliniat că această ambiție trebuie susținută prin „investiții semnificative” pentru a echipa școlile cu tehnologiile necesare.
Rose Luckin atrage atenția asupra faptului că programul colegiului David Game este „elitist”, având un cost anual de 27.000 de lire sterline (aproximativ 32.120 de euro), cu peste 10.000 de lire sterline mai mult decât taxele medii din școlile private britanice. Inegalitatea în accesul la tehnologie reprezintă un „provocare” majoră în utilizarea inteligenței artificiale, concluzionează profesoara.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.