Parisul organizează duminică un referendum în care locuitorii metropolei sunt întrebaţi dacă orașul ar trebui să impună o suprataxă de parcare pentru SUV-urile, pe măsură ce capitala franceză își continuă planul pe mai multe ani de a deveni un oraș complet accesibil pentru biciclete.
Referendumul de duminică, care vine mai puțin de un an după ce locuitorii orașului au votat anul trecut pentru interzicerea trotinetelor electrice, își propune să tripleze tarifele de parcare pentru mașinile de 1,6 tone și mai mult la 18 euro (19,4 dolari) pe oră, pentru a descuraja mașinile "voluminoase și poluante", a declarat Primăria orașului.
Noua taxă ar urma să se aplice și mașinilor electrice de 2 tone și mai mult.
"SUV-urile sunt mai grele, mai periculoase, mai poluante... sunt un dezastru pentru mediu", a declarat Emmanuel Grégoire, adjunctul primarului Parisului, pe X.
Sub primarul socialist Anne Hidalgo, străzile Parisului au fost transformate, cu 84 km de piste de biciclete create începând din 2020 și o creștere cu 71% a utilizării bicicletelor între sfârșitul blocărilor COVID-19 și 2023, potrivit datelor Primăriei.
Schimbările au înfuriat însă șoferii.
Asociația "40 millions d'automobilistes" a lansat o petiție pentru a susține libertatea șoferilor de a folosi orice vehicul doresc. SUV-urile au devenit tot mai populare în Franța, fiind preferate în special de familiile cu copii.
"Trebuie să ne opunem ferm acestor atacuri asupra libertății, urmărite sub pretexte ecologiste false", a declarat grupul. "Dacă nu oprim acum, această rebeliune nejustificată condusă de o minoritate ultra-urbană și anti-mașină va deveni contagioasă și se va răspândi ca o gangrenă în alte orașe."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.