Pe când în țara de origine, Black Friday este chiar o zi a chilipirurilor, în România este mai mult o schemă de profit pe fondul unei stari psihice induse de promovarea isistenta a ideei de preț redus.
În realitate, produsele de multe ori au același preț ca cel de dinainte de ”marea reducere”. Marketingul acestui moment este atât de insistent încât oamenii nu mai sunt foarte atenți la prețuri.
Pentru a nu ne lăsa păcăliți de această metodă trebuie să fim atenți la prețurile produselor pe care ni le dorim cu ceva timp înainte de momentul în care începe trâmbițarea ”reducerilor”.
Dacă ne-a scăpat din vedere acest lucru mai există o variantă, putem consulta site-urile care compară prețurile produselor și care nu au actualizate reducerile (de pilda price.ro).
Un exemplu este prețul telefonului Galaxy Note 9 care la Altex se vinde redus de la 5899,99 lei la 4599 lei. Acest telefon, înainte de reduceri putea fi achiziționat de la alți furnizori chiar cu un preț mai mic decât la cel la care îl vinde acum Altex de Black Friday. Așadar, un astfel de telefon poate fi cumparat din magazine online mai putin celebre chiar si cu 3.642 lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.