Sumele se bani se pot recupera pe cale administrativă, astfel că printr-un ordin publicat recent în Monitorul oficial, Ministerul Mediului mai face un pas în direcția operaționalizării mecanismului și stabilește modelul cererii de restituire a fostelor taxe auto. Totuși, pentru că încă nu au apărut normele metodologice de aplicare a mecanismului, în momentul de față, cererile nu se pot depune.
La sfârșitul lunii iunie a.c. a fost emisă OUG 93/2022, act normativ care stabilește că cei care nu au avut timp să ceară, timp de un an, prin mecanismul apărut în 2017, restituirea fostelor taxe auto, o pot face acum timp de cinci ani, respectiv până pe 29 iunie 2027, printr-un nou mecanism.
Însă, pentru ca aceast OUG să poată deveni funcțională, pe lângă modelul de cerere sunt necesare și normele pentru aplicarea noului mecanism de restituire.
Acesta este, de altfel, și scopul Ordinului Ministerului Mediului 2.806/2022, oficializat vineri, să stabilească modelul cererii de restituire a fostelor taxe auto.
Modelul cererii de restituire ar fi trebuit să apară în iulie, în timp ce normele ar fi trebuit să apară până în luna august, însă acestea nu au fost publicate nici la ora aceasta.
Potrivit OUG 93/2022, solicitările de restituire, pe baza cărora se dau înapoi atât banii achitați ca taxă auto, cât și dobânda pentru perioada dintre momentul perceperii taxei și momentul restituirii acesteia, vor trebui depuse la Fisc.
De principiu, cererile vor fi soluționate într-un termen de 45 de zile de la înregistrare, urmând să fie comunicate apoi solicitanților, iar banii, virați în conturile bancare indicate.
Fostele taxe auto ce se restituie prin noul mecanism sunt: taxa specială pentru autoturisme și autovehicule (prevăzută de vechiul Cod fiscal), taxa pe poluare pentru autovehicule (prevăzută de OUG 50/2008), taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule (prevăzută de Legea 9/2012) și timbrul de mediu pentru autovehicule (prevăzut de OUG 9/2013).
Citește și:
O nouă taxă auto. Pentru ce mașini se va plăti
O măsură privind maşinile mai vechi de 15 ani va exista probabil în cel mai scurt timp, în condiţiile în care inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto, a declarat, marţi, ministrul Mediului, Tanczos Barna.
"Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta", a spus Tanczos la TVR1, întrebat despre o posibilă viitoare taxă auto.
Ministrul a subliniat că este posibil ca până la finele anului să fie luate măsuri în ceea ce priveşte maşinile mai vechi de 15 ani.
Întrebat cât de mare ar putea fi taxa https://www.dcbusiness.ro/ce-se-intampla-cu-masinile-mai-vechi-de-15-ani_632264.htmlpentru aceste maşini, ministrul a răspuns că nu s-a discutat efectiv de taxă şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.