Florile de cireș, spre exemplu. Și nu, nu este o glumă. Confirmare: în martie, florile de cireș au atras peste trei milioane de vizitatori străini. Este un record absolut, conform datelor furnizate de Organizația Națională de Turism (JNTO). Este pentru prima dată când în decurs de o lună a fost depășit pragul celor trei milioane de turiști veniți din toate cele patru colțuri ale lumii.
Față de anul trecut, prezența la arhipelag a crescut cu 69,5%, cu o creștere de 11,6% față de martie 2019, chiar înainte de pandemia de Covid-19.
Sakura
Dincolo de revenirea puternică a turismului global după anii de pandemie, perioada florilor de cireș japonez (sakura) și sărbătorile de Paște au contribuit la acest record. Dar rezonează și cu alți factori atractivi, precum poziția slabă a yenului în comparație cu dolarul și euro, ceea ce face Japonia destul de ieftină pentru americani și europeni. Nu întâmplător a crescut numărul de turiști din Statele Unite (+64,3%) și Germania (+66,1%).
Numărul lunar de vizitatori în Japonia a depășit nivelurile din 2019. Arhipelagul a fost complet închis străinilor în timpul pandemiei, dar din 2022, guvernul încearcă să-i readucă în număr mare, spre binele consumului intern în special și a economiei, în general.
Impozite și restricții
Orașul Kyoto, fosta capitală imperială, a decis recent să interzică accesul pe anumite străzi private din Gion, faimosul cartier de gheișe, hărțuit de turiștii care caută să le fotografieze cu orice preț.
Începând din această vară, va fi introdusă o cotă zilnică de vizitatori ce pot urca pe miticul Munte Fuji. Accesul va costa în jur de 12 euro (2.000 de yeni). În ceea ce priveşte oraşul Osaka, principala metropolă din vestul Japoniei, primarul spune că are în vedere să impună o taxă turiştilor străini, pe lângă taxa hotelieră existentă.
Punctualitate
Și ar mai fi ceva prin care Japonia a devenit renumită: punctualitatea mijloacelor de transport. În special a celui feroviar dar care, uneori, este pusă la grea încercare de situații absolut imprevizibile. Cum ar fi recentul incident când, călcându-și peste principii, un călător a fost obligat să tragă semnalul de alarmă, oprind un tren de mare viteză.
Motivul? Un șarpe. Lungă de 40 de centimetri, reptila, despre care nu se știe dacă era veninoasă sau nu, a fost văzută în trenul de la Nagoya (centru) la Tokyo, faimodul Shinkansen. „Este greu de imaginat un șarpe sălbatic urcând singur în tren în timpul unei opriri”, comentat un purtător de cuvânt al companiei de căi ferate JR Central, care operează linia aglomerată Shinkansen care face legătura între Tokyo și Osaka, trecând prin prin Nagoya.
„Avem un regulament care interzice aducerea de șerpi pe Shinkansen. Dar nu verificăm bagajele pasagerilor. Ca urmare a descoperirii acestui clandestin, care nu a provocat nici panică, nici răni, trenul a avut întârziere de ... 17 minute. Inaugurată în 1964 și extinsă considerabil ulterior, rețeaua Shinkansen nu a suferit niciodată un accident, potrivit Japan Railways, grupul care reunește principalele companii feroviare private din țară.
Trenurile de mare viteză ale JR Central ajung la 285 km/h și au avut o întârziere medie de 1,1 minute în întregul exercițiu financiar 2022/2023 (inclusiv întârzieri cauzate de dezastrele naturale, care sunt frecvente în Japonia).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.