Publicitate
Astfel că, cei care apreciază că facurile nu sunt conforme cu consumul pot face sesizare la furnizor fie fizic, fie online, potrivit Ordinului Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) nr. 142/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 31.
Mai exact, consumatorii care au contract pentru furnizarea gazelor naturale încheiat cu un furnizor de pe piața locală pot reclama la acesta eventualele situații în care consumul indicat de contor nu corespunde cu cel din realitate.
Reclamațiile consumatorilor sunt valabile pentru măsurarea cantităților de gaze naturale înregistrate în ultimele trei luni consecutive, în cazul clienților finali casnici, și în ultimele șase luni, în cazul clienților noncasnici.
Reclamația sau sesizarea legată de măsurarea gazelor naturale trebuie formulată în scris, în limba română, și poate fi depusă la furnizor sau transmisă online ori prin fax, poștă și prin e-mail.
Procedura de rezolvare a reclamațiilor privind măsurarea cantităților de gaze naturale se consideră declanșată odată cu înregistrarea la furnizor a sesizării, însoțită de documentele justificative existente.
Reclamația trebuie să cuprindă, potrivit Ordinului ANRE 142/2021, cel puțin următoarele informații:
- datele de identificare ale solicitantului, adică, în cazul persoanelor fizice, numele și prenumele, adresa de domiciliu și adresa de corespondență, dacă este cazul;
- datele referitoare la sistemul de bază: adresa locului de consum, codul locului de consum, tipul și seria sistemului/ mijlocului de măsurare a gazelor naturale;
- datele de contact ale solicitantului: numărul de telefon și/ sau adresa de e-mail;
- prezentarea pe larg a situației de fapt la care se referă reclamația/ sesizarea/ divergența;
- solicitarea sau nu, după caz, a expertizării metrologice a contorului.
ANPC a găsit nereguli la unii furnizori de energie
Documentele justificative amintite sunt copii, după caz, ale următoarelor:
- factura/ facturile de gaze naturale aferentă(e) perioadei reclamate;
- buletinul de mișcare a mijloacelor de măsurare a gazelor naturale;
- nota de constatare privind corectitudinea datelor de măsurare a consumului de gaze naturale (dacă operatorul a emis una);
- procesul-verbal privind măsurarea cantităților de gaze naturale;
- alte documente cuprinzând informațiile sau datele necesare rezolvării reclamației.
Potrivit procedurii, operatorul rețelei de distribuție a gazelor naturale trebuie să răspundă la o reclamație în cel mult 15 zile de la data înregistrării ei. De asemenea, acesta are obligația ca, în cel mult cinci zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației, să verifice la fața locului funcționarea sistemului de bază.
În cadrul acestei acțiuni se verifică etanșeitatea îmbinărilor, existența și integritatea sigiliilor, funcționarea sistemului de măsurare la debitul minim și la debitul maxim al aparatelor consumatoare de combustibili gazoși.
Apoi, dacă după verificare se stabilește că este necesară expertizarea metrologică a contorului, aceasta se face în cel mai scurt timp posibil pentru sistemele de măsurare a cantităților de gaze naturale care necesită demontarea și transportul la un laborator metrologic autorizat și în maximum cinci zile lucrătoare pentru sistemele care se verifică la locul de funcționare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.