Potrivit administrației de stat chineze pentru reglementarea pieței, mașinile care vor fi retrase au fost fabricate între 2013 și 2018 de Tesla în California și exportate în China.
Vehiculele electrice Tesla au o unitate de control media care conține dispozitive de memorie și alte componente. Dispozitivele de memorie din unele unități au cicluri de ștergere a programului limitate la 3.000 și, prin urmare, este posibil să nu funcționeze bine după atingerea limitei, ceea ce ar putea duce la riscuri potențiale.
Tesla a făcut o serie de rechemări în China în ultimii ani. În octombrie 2020, Tesla a anunțat că recheamă 48.422 de vehicule fabricate în SUA din cauza suspensiilor față și spate potențial defecte și nesigure.
Wu Shuocheng, un analist auto independent, a declarat pentru Global Times că rechemările repetate pot avea un impact asupra brandului Tesla, dar ar putea să nu aibă niciun impact asupra vânzărilor sale din China, deoarece se bucură în continuare de poziția de lider pe piața vehiculelor electrice.
El a subliniat problemele legate de controlul calității pentru Tesla și pentru aproape toți producătorii de automobile, mai ales că producția sa de model 3s la Shanghai Gigafactory a depășit 5.000 pe săptămână.
Elon Musk a recunoscut: Tesla are probleme de calitate
Tesla a început să livreze modelul Y-fabricat în China în ianuarie, un pas despre care compania a spus că a marcat o „etapă nouă” pentru dezvoltarea producătorului american de automobile electrice în China.
Cu toate acestea, deși Tesla este, fără îndoială, compania americană cea mai activă în investiții în China, producătorul auto din Silicon Valley este departe de a înțelege consumatorii chinezi, așa cum se vede în atitudinea sa față de o serie de accidente, inclusiv explozii, șoferi care pierd controlul și frâne defecte.
Tesla a arătat respect pentru potențialul pieței chineze, dar nu același nivel de respect este acordat consumatorilor chinezi, au subliniat analiștii.
Tesla a fost criticată pe scară largă pentru că nu și-a asumat responsabilitatea atunci când se ocupă de probleme de control al calității. Agenția de știri Xinhua a declarat într-un editorial pe 1 februarie că Tesla nu ar trebui să fie arogantă față de întrebările consumatorilor. "Există deja o serie de mărci de vehicule electrice înfloritoare în China și o companie se bazează pe atitudinea sa față de consumatori", se spune în editorial, menționând că nicio campanie de marketing nu poate salva o întreprindere odată ce își pierde credibilitate.
Cui Dongshu, secretar general al Asociației Chinei pentru Autoturisme, a declarat că prețul modelului Y, în prezent la 339.900 de yuani (52.548 dolari) în China, poate fi redus din nou în 2021 la sub 300.000 de yuani pentru a concura cu vehiculele pe benzină și mărcile auto locale electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.