"Problemele privind recalcularea pensiilor, dar şi posibile soluţii, discutate de ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale cu directorii executivi ai caselor teritoriale de pensii. 45.252 de dosare de recalculare a pensiilor sunt întârziate conform statisticii Casei Naţionale de Pensii Publice la nivelul lunii septembrie. Dintre acestea, unele ajung şi până la 6 luni de întârziere, iar media întârzierilor este între 1 şi 3 luni", se arată într-un comunicat al Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale.
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a organizat vineri o videoconferinţă cu cei 42 de directori executivi ai caselor judeţene de pensii plus cele ale sectoarelor Municipiului Bucureşti iar fiecare director are termen prima săptămână a lunii decembrie pentru rezolvarea întârzierilor.
"Niciun pensionar nu trebuie să se roage de casele judeţene de pensii să respecte legea şi termenul de 45 de zile în soluţionarea dosarului de pensionare. Pe tot parcursul procesului de verificare şi emitere a deciziei de pensionare, respectiv de recalculare, între angajaţii caselor judeţene de pensii şi pensionari trebuie să existe o comunicare clară şi asumată astfel încât oamenii să aibă încredere că instituţiile responsabile soluţionează cu celeritate fiecare dosar", a declarat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.
Raportat la numărul de pensionari din fiecare judeţ ale căror dosare de recalculare înregistrează întârzieri la nivelul lunii septembrie, primele 5 case de pensii sunt în ordine: Sector 1, Alba, Gorj, Sector 3 şi Argeş.
Citește și Pensii militare. Indexare. Ce așteaptă premierul Orban
Potrivit comunicatului Ministerului Muncii, principalele cauze enunţate sunt: prioritizarea dosarelor noi; lipsa de răspuns din partea angajatorilor la solicitările Caselor de confirmare al stagiului de cotizare; termenele de soluţionare la Comisia Centrală de Contestaţii care pot dura până la 2 ani; o împărţire improprie a sarcinilor între operatori şi verificatori în activitatea de gestionare a dosarelor; schimbările legislative în domeniul pensiilor; nivelul rudimentar de gestionare a arhivelor; comunicarea deficitară cu instituţiile omoloage din statele membre UE din cauze imputabile CNPP; grave probleme în sistemul informatic gestionat de CNPP.
Pe lângă blocajele din aplicaţie semnalate de aproape toţi directorii executivi de case teritoriale, contractul cu firma care asigură suportul sistemului expiră în luna decembrie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.