Potrivit oficialului ASF, piaţa RCA este o piaţă în consolidare, care necesită unele ajustări, dar nu de sistem şi, ca atare, Autoritatea nu are în vedere trecerea asigurării pe persoană, ci va rămâne pe maşină. De asemenea, Roşu a precizat că nu se are în vedere zonarea teritoriului după riscuri, deoarece maşinile circulă prin toate zonele de risc, şi nu se preconizează eliminarea poliţelor pe o lună.
"Autoritatea de Supraveghere Financiară nu este concentrată doar pe analiza tarifelor de referinţă, ci pe toată problematica pieţei asigurărilor, pornind de la stabilitatea pieţei (indicatorii de solvabilitate SCR şi lichiditate MCR) şi continuând cu conduita asigurătorilor şi a intermediarilor în asigurări. Referitor la gradul de cuprindere în RCA, el este de peste 90% pentru vehiculele care circulă în mod constant pe drumurile publice. Acel procent de aproximativ 75% este format din parcul rece (nedeplasabil) aflat încă în evidenţele scriptice, precum şi din remorcile care nu circulă tot timpul ataşate de un vehicul. Nu trebuie uitate nici motocicletele care au o circulaţie sezonieră", a subliniat vicepreşedintele ASF.
Consultare publică
Acesta a adăugat că toate propunerile de modificare legislativă pe care le va iniţia ASF vor fi supuse unei analize şi consultări publice. "Aşteptăm atunci opiniile argumentate ale tuturor celor interesaţi, inclusiv de la Consiliul Concurenţei. Este necesar a fi semnalat că, în acest moment, nu lucrăm împreună la nicio propunere de modificare legislativă, iar în situaţia când anumite temeri şi semnale există ar trebui discutate cu specialiştii înainte de a le promova în spaţiul public pentru a nu crea emoţii acolo unde nu este cazul", a afirmat Cristian Roşu.
Citește și Introducerea polițelor RCA pe o lună, o greșeală
Bogdan Chiriţoiu, a apreciat că introducerea poliţelor RCA pe o lună a fost o eroare, pentru că reînnoirea nu se face automat şi în acest fel s-a ajuns la o scădere a gradului de acoperire cu RCA. Anterior, tot el anunța că instituţia pe care o conduce a propus mai multe măsuri pentru scăderea preţului RCA, precum încheierea poliţelor pe numele şoferului, nu al proprietarului maşinii, cum este în prezent, dar şi un Cod de conduită între companiile de asigurări şi cele de reparaţii auto, întrucât există situaţii în care service-urile percep preţuri mai mari dacă reparaţiile sunt achitate de asigurători.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.