Răzvan Cuc a arătat că acest constructor, o firmă străină, are un progres fizic al lucrărilor, pe întregul contract, de la Piteşti la Braşov, de 42% şi plăţi de 45%, în "avans", deci nu se poate invoca lipsa de bani. El a subliniat că proiectul se realizează pe fonduri europene, astfel că nu se pune problema să nu fie bani de la buget.
"Acolo unde voi vedea că e un constructor neserios, reziliem contractul şi, dacă am fi avut acea ordonanţă, am fi putut semna imediat şi un contract nou. Dar, din păcate, unii nu înţeleg lucrul acesta. Deci, concluzia este următoarea: trei săptămâni, dacă nu, îşi iau laptop-utile şi mapele cu care au venit în România şi se duc la ei, de unde au venit şi, trei ani de zile, nu au ce să caute în România la nici o licitaţie", i-a spus Cuc directorului CNAIR, Narcis Neaga, care l-a însoţit la Braşov.
Răzvan Cuc a subliniat că în cazul în care constructorul nu se mobilizează şi se reziliază contractul, tronsonul Braşov-Bran ar putea fi realizat în regie proprie, de DRDP Braşov.
Citește și Răzvan Cuc: Contestațiile au ținut lucrurile în loc
"Nu mai aştept grafice şi promisiuni de la constructor. Ori văd mobilizare în şantier - pentru că eu cred că o firmă care vine în România nu e o firmă de apartament, care nu are niciun angajat, sunt firme cu un palmares bogat, sunt firme care au bani, deci nu vii în România ca să-ţi dea statul bani să faci lucrarea - lucrezi şi, pe măsură ce lucrezi, îţi depui actele la decontat şi îţi iei banii. Eu văd că băieţii ăştia, nu ştiu, vor să se căpătuiască la noi, caută tot felul de motive. Atunci îi trimitem acasă şi venim noi, ori cu o firmă şi ne apucăm în regie proprie, cu cât poate CNAIR-ul pe secţiunea aceasta între Bran şi Braşov, pentru că poate să lucreze DRDP Braşov pe acest tronson şi restul scoatem la licitaţie", a argumentat ministrul Cuc.
Pe şantier, ministrul Transporturilor i-a spus reprezentantului constructorului să se prezinte joi la minister. "Joi, vă prezentaţi la minister, dar nu cu grafice, să vă spună domnul Neaga ce aveţi de făcut. Dacă în trei săptămâni nu aveţi utilaje la lucru, compania reziliază contractul şi, după aceea, primiţi şi acel certificat negativ constatator şi nu mai participaţi la nicio licitaţie. Asta ca să ştiţi unde stăm, este Săptămâna Mare, nu facem rău acum, dar şi voi, prin activitatea voastră faceţi rău românilor, turismului, faceţi rău populaţiei", a afirmat ministrul Răzvan Cuc.
Primarii, cer măsuri din parte Ministerului Transporturilor
Înainte de vizita pe şantier, ministrul a avut o întâlnire cu primarii localităţilor de pe traseul DN 73, care i-au solicitat măsuri urgente, dar şi cu reprezentanţi ai mediului de afaceri local din zonă.
"Braşovul are un potenţial imens de dezvoltare, în ultimii ani, aici au fost create peste 15 mii de locuri de muncă, fabricile şi-au mărit schema de personal, şi-au diversificat producţia. Totuşi, există aceste două probleme de infrastructură. Una este a DN73, aflat în reparaţii de câţiva ani, iar aici s-au montat semafoare care încetinesc traficul, dar nu pare să se întâmple nimic. O altă problemă este a aglomeraţiei de pe DN1, care nu ar exista, dacă am avea autostradă", a spus liderul PSD Braşov, senatorul Marius Dunca.
Primarii localităţilor Zărneşti şi Bran, Lucian Igrişan şi respectiv Rareş Rădăcină, i-au solicitat ministrului să "ia taurul de coarne" şi eventual să rezilieze contractul cu constructorul care realizează lucrările de modernizare la DN 73, deoarece "toată zona poate profita de pe urma acestui drum".
Citește și Contractul de construire a Centurii Mihăileşti, rupt de ministrul Transporturilor
"La noi, în ţară, constructorul, nefiind român, practic îşi bate joc de noi. Suferim noi, localităţile, în primul rând turiştii şi apoi locuitorii care zilnic dau piept acestor maidane, că nu putem să le spunem drumuri", a afirmat primarul din Bran.
Directorul Castelului Bran, Alexandru Prişcu, a arătat că obiectivul turistic a înregistrat, anul trecut, prima stagnare legată de creşterea numărului de turişti, care vine în contextul în care piaţa de income a rămas pe un trend ascendent, cauza fiind starea infrastructurii. "Ne costă nu doar pe noi, pe orice jucător de pe piaţa turismului din zonă", a spus Alexandru Prişcu.
Drumul Naţional 73 Braşov-Râşnov-Bran-Fundata-Câmpulung-Piteşti, cu o lungime de 103,25 km, face obiectul unui amplu program de modernizare, printr-un contract desfăşurat de CNAIR din fonduri europene. În acest scop, drumul a fost predat în 15 martie 2017 concernului format din asocierea a patru firme - Azvi SA - Straco Grup SRL - Piomar Development SRL - Tractebel Engineering.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.