Răzvan Cuc, a explicat că în cazul în care zborul este întârziat sau reprogramat: ”În mod normal, conform legislației europene, toate costurile sunt suportate de companiile de aviație. Îți pun la dispoziție un hotel în cazul în care sursa este amânată și în cazul în care este anulată cursa, ești despăgubit. Dacă nu vrei să mai efectuezi cursa, ți se returnează banii. Asta, în condițiile în care vorbim de niște companii aeriene sănătoase din punct de vedere financiar și economic”.
Fostul ministru al transporturilor a amintit de incidentul legat de compania Blue Air atunci când ”statul român a făcut un efort și care era de altfel normal să îl facă pentru a-și aduce înapoi oamenii care erau plecați în diverse destinații și au fost puși în neplăcuta situație de a nu mai puteau reveni”.
Vicepreședinte Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Senatul României a mai explicat că statul român nu poate interveni financiar în favoarea unor astfel de companii deoarece ”Ar fi o concurență neloială dacă ar susține anumite companii, chiar dacă este un operator privat de stat”
Oficialul a mai arătat că în cazul în care aceste companii ar face ”niște asigurări, automat vă dați seama, că și prețul biletelor, cât și implicit al excursiilor pe care le fac românii ar crește, pentru că orice poliță de asigurare va fi un cost suplimentar la biletul de avion”. și per total și la.
Răzvan Cuc a mai explicat în contextul acestor asigurări că Ryanair ”a introdus aceste polițe. Nu îmi dau seama cât de eficient este mecanismul de rambursare al banilor în cazul în care nu se fac cursele și ce trebuie să facă cei care utilizează serviciile. Că în cazul în care plătești azi un bilet de avion și ți se returnează în șase luni, e posibil să te fi încurcat foarte mult. Într-adevăr, trebuie reglementat domeniul, trebuie reglementat cu foarte mare atenție, pentru că vedem că se întâmplă destul de des astfel de incidente neplăcute. Fiecare țară trebuie să susțină din punct de vedere economic și operatorii și firmele iar cetățenii să nu aibă nici ei prejudicii atunci când accesează aceste servicii. Pentru că am fost și la ei, ați văzut, o astfel de criză a generat un blocaj destul de mare pe o perioadă de câteva zile, până când s au îndreptat lucrurile.
Întrebat de Val Vâlcu de ce ar trebui să intervină Guvernul în cazul Blue Air și de ce nu s-ar asigura Răzvan Cuc a răspuns că: ”În cazul Blue Air, situația era destul de complicată. Mă rog, cu ceva timp înainte să se ajungă la acel episod, cred că a fost o măsură, spun eu, normală și binevenită, cea de a aduce înapoi pe cei care probabil nu își permiteau să cumpere alte bilete. Sunt oameni care nu-și permit, sunt oameni care muncesc în străinătate, care știți foarte bine că au diverse probleme, nu s au dus acolo pentru un trai bun sau în vacanțe, s-au dus de nevoie. Din punctul meu de vedere, a fost un gest de normalitate pe care l-a făcut Guvernul României la acel moment. Mă rog, de multe ori mă întreb ce s-a întâmplat cu acel ajutor de stat care s-a dat. Bani care s-au dat în 2020, ce au făcut cu ei, că totuși ar fi trebuit să se redreseze compania. Acolo e mai interesant să vedem ce s-a întâmplat cu banii decât faptul că Guvernul a adus călătorii înapoi în acel moment destul de dificil. E clar că în acel moment Blue Air nu mai avea capacitatea nici din punct de vedere economic să poată să mai facă ceva. Dacă nu mă înșel și în acest moment sunt oameni care au plătit și nu și-au luat banii înapoi iar acum trebuie să se ducă în instanță ca să îi recupereze”, a mai spus senatorul Răzvan Cuc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.