Publicitate
Răzvan Cuc, actualmente senator PSD, as atras atenția că infrastructura trebuie să devină un punct de interes comun pentru toate partidele. Senatorul a mai spus că îi pare rău să audă că unii uită că au condus acest minister și au lăsat în spate ”un mare zero”.
”Ce nu a înțeles actuala opoziție este că PNRR cere continuitate. Primul lucru pe care trebuie să îl avem sunt proiectele în stare de maturitate”, a explicat fostul ministru.
Senatorul a dat un exemplu spunând că: ”În PNRR a fost prinsă autostrada 7. Ea avea ca termen de implementare până la sfârșitul anului. Dacă nu modificăm legislația și face cineva o contestație nu se mai pot semna contractele”, a spus oficialul și a continuat afirmând că: ”Era nevoie de o coaliție în care oamenii să lucreze, să nu se certe. Degeaba ești cu cineva într-o coaliție dacă tot timpul te atacă. Deci, odată emisă această ordonanță sperăm să nu mai avem probleme pe partea de contestații”.
Răzvan Cuc a mai vorbit și de o altă modificare legislativă care ar fi foarte util de adus și anume: ”Politica prețurilor care se schimbă din semestru în semestru trebuie să devină o problemă pe care să o abordăm în condițiile în care acestea nu sunt prevăzute în contract, cum ar fi clauze de care constructorul să beneficieze la indexarea costurilor. Trebuie să găsim metode prin care să putem indexa din mers aceste prețuri”.
Citește și: Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor: PNRR-ul ridică o foarte mare problemă de implementare
Lucian Şova, fost ministru PSD al Transporturilor, a declarat, în cadrul evenimentului cu tema ”Upgrade România: Este nevoie de un pact național de transporturi”, că PNRR-ul ridică foarte mari semne de întrebare legate de cuantumul cofințării și a punctat TREI lucruri pe care le-ar face diferit dacă ar fi în funcţie.
”Fiind un particular, nemaiavând salariul de pe urma unei funcții publice, privesc cu mai multă reticență discursul politizat și în domeniul construcțiilor și infrastructură și acțiunile politizate excesiv. Pentru că tema discuției a fost fundamental legată de un pact național pentru infrastructura de toate felurile din România, eu m-am pregătit să vă spun că nu cred în această utopie în primul rând pentru că nu există consecvență nici în interiorul partidelor”, a spus Lucian Șova.
În opinia fostului ministru al Transporturilor, ”PNRR-ul și programele europene pe acest exercițiu ridică o foarte, foarte mare problemă de implementare legată de cuantumul cofinanțării pe care trebuie să o asigure România”. Iar acest lucru, a continuat el, ”cred că va genera mari probleme, pentru că acum s-a inversat, practic, balanța. Astfel, grosul banilor vor fi puși de Guvernul României, din fonduri proprii, din buget sau din împrumuturi, din împrumuturi pe care vedem la ce prețuri le luăm, la ce dobânzi le luăm, iar cofinanțarea europeană este mică. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.