Este foarte important ca la un pachet turistic, dar eu o să mă axez mai mult pe componenta de transport aerian, să fim atenți la toate aceste politici ale unor companii aeriene de a avea prețuri foarte mici. Aceste prețuri mici au dus la un dezechilibru major al companiilor respective, care ulterior au ajuns într-o stare destul de dificilă din punct de vedere economic. S-a ajuns la neplăcuta situație la care am asistat cu toții, cu ceva timp în urmă, vis-a-vis de Blue Air.
În mod normal, conform legislației europene, toate costurile sunt suportate de companiile aeriene, iar aici ți se pune la dispoziție o cameră de hotel dacă ți se anulează cursa, ești despăgubit dacă nu mai vrei să efectuezi cursa, asta în condițiile în care vorbim despre niște companii sănătoase din punct de vedere financiar și economic. Altfel se întâmplă reversul medaliei și oamenii rămân blocați. Și ați văzut atunci că statul român a făcut un efort pentru a-și aduce înapoi oamenii care erau plecați în diverse destinații și au fost puși în neplăcuta situație de a nu mai putea reveni în țară.
Din punct de vedere financiar trebuie să fim realiști. Statul nu poate veni să susțină el pierderile. Fiecare companie aeriană este de sine stătătoare și practic ar fi o concurență neloială dacă ar face asta, a declarat Răzvan Cuc, Vicepreședinte al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Senatul României.
Senatorul Răzvan Cuc, ministrul al Transporturilor în guvernarea PSD, a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre soluţiile pentru ca proiectele de infrastructură să nu se mai blocheze în contestaţii iar, astfel, România să aibă autostrăzi mai repede.
"Ar fi o idee bună să îmbrăţişăm modelul polonez, în privinţa instanţelor specializate (n.r. – pe tot ceea ce înseamnă licitaţii, contestaţii, litigii care ţin de domeniul infrastructurii)", a afirmat, în emisiunea cu senatorul Răzvan Cuc, Bogdan Chirieac.
"Sunt nişte lucruri care, dacă se vor implementa, într-adevăr vor fi foarte benefice pentru infrastructura şi pentru proiectele din România. Eu, în 2017, am emis un ordin de ministru, ordinul 600, prin care veneam să întăresc poziţia statului român în derularea contractelor cu firmele care construiesc. De ce? Am constatat, în prima perioadă, că foarte multe firme care activau în domeniul autostrăzilor, în loc să se preocupe mai mult de construirea lor, se preocupau mai mult de a găsi elemente să stagneze lucrările, să dea în judecată statul român, să nu ne judecăm în România ci să ne judecăm la Curtea de Arbitraj de la Paris, unde România de obicei pierde pe bandă rulantă pentru lucruri pentru care, din păcate, nu eram noi responsabili ca şi minister. (...) Am dat acest ordin prin care am interzis multe dintre deficienţele care se derulau în contactele din România. După plecarea mea ordinul a fost contestat de către câteva firme – nu din România – care activau în domeniu, s-a câştigat procesul dar la un moment dat acest ordin a fost anulat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.