„Am decis, așa cum era normal, să văd cum călătoresc românii spre litoral și m-am decis, împreună cu directorul de la CFR Călători, să ne urcăm în tren, să vedem cum decurge călătoria. Am fost plăcut impresionat. A decurs bine, am plecat și am ajuns la timp. Nu am avut ce să reproșez. Deși lucrurile au decurs bine, unii sunt nemulțumiți că decurg bine. Am ales ruta pe care românii merg cel mai mult. De aceea am vrut să văd cum se desfășoară călătoria. În perioada următoare o să merg și pe alte rute”.
Întrebat dacă îi place cum arată Gara de Nord, răspunsul a fost negativ. „Nu-mi place cum arată Gara de Nord. Dar avem proiecte. Banii pe care îi avem în momentul de față sunt suficienți pentru a demara proiectele”, a spus ministrul, precizând că reabilitarea Gării de Nord va începe în perioada următoare, „probabil în câteva săptămâni”. „Legătura cu Aeroportul Otopeni este separată. Conform procedurii de licitație care a fost lansată, termenul de finalizare este de 12 luni”.
Nu fac solicitări de bani nemunciți
Răzvan Cuc e de părere că se colaborează mai bine cu constructorii români fiindcă „nu fac solicitări pe bani nemunciți”. „Constructorii români nu fac solicitări de bani nemunciți, pe când pe alții îi vedem că acesta e principalul lor obiectiv. Supărările pe care le am au la baza neseriozitatea. Ai venit în România, ai semnat un contract, ți-ai asumat niște lucruri, nu e normal să-ți spun eu că trebuia să ai pe șantier 100 de basculante”.
„La Transporturi, pe perioada mandatului guvernului tehnocrat nu s-a făcut nimic. Toate lucrurile au fost lăsate de izbeliște. Noi când am venit, a trebuit să ne asigurăm de câteva lucruri. În condițiile în care 6 luni de zile nu semnezi nimic la Compania de Autostrăzi, ăsta e sabotaj național, în primul rând că bagi în colaps toate firmele care lucrează, inclusiv pe alea românești. Mie nu mi-a venit să cred. Noi, în Minister, nu aveam niciun proiect nou pornit. Noi am avut un program de guvernare foarte bine pus la punct la Transporturi”.
Să-și ia adio de la orice licitație
Ministrul a precizat și ce măsuri va lua în cazul în care va descoperi că anumite firme nu își fac treaba. „În condițiile în care nu-și respectă termenii contractuali și nu lucrează după ritmul pe care îl impunem noi, atunci cu siguranță le reziliez contractul. Și nu numai că le reziliez, dar pot să-și ia adio de la orice licitație”.
Citește și Se îmbunătățesc condițiile de călătorie pe CFR
„Mai este și Lotul Cheţani-Câmpia Turzii, unde am chemat constructorul și i-am atras atenția că dacă nu se mobilizează îi reziliez contractul. Îmi pare rău că se ajunge la lucruri de genul, dar sunt inevitabile. Răbdarea tuturor, a mea, a românilor a ajuns la final. Nu mai tolerăm scuze”. „Sebeș-Turda. Sunt două loturi pe care constructorii și le-au asumat că le vor finaliza până la sfârșitul anului”.
Pe Autostrada A4 se lucrează la nodul rutier Poiana de la Constanța. „E singurul nod suspendat din România, e un obiectiv care e în derulare. Cam într-o lună de zile va fi finalizat. Așa m-a informat constructorul”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.