ANA a fost prima companie de transport aerian care a comandat avioane Airbus în urmă cu cinci ani, iar subsidiara Peach utilizează doar avioane produse de compania europeană, foarte populare printre companiile low-cost. În schimb Japan Airlines, principalul concurent al ANA, operează doar avioane Boeing.
Producătorul american are două avantaje pe piața japoneză în fața competitorului Airbus. Primul constă în faptul că o parte din componentele avioanelor Boeing sunt produse de către companii nipone precum Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries și Subaru.
Citește și: Boeing şi Airbus. Record la numărul de avioane livrate în 2018
În al doilea rând, Japonia trebuie să facă față presiunii Statelor Unite care au cerut reducerea deficitului comercial în relația cu niponii, inclusiv prin eliminarea unor taxe impuse importurilor de produse americane. Donald Trump a acuzat guvernul de la Tokyo că impune taxed pentru mașinile americane, în timp ce Japonia exportă nestingherită mașini pe piața nord-americană.
În septembrie, trump și premierul Japoniei Shinzo Abe au căzut de acord să înceapă negocierile pentru un acord comercial înainte ca partea americană să impună tarife noi pentru importurile de mașinile japoneze, care reprezintă două treimi din surplusul comercial al Japoniei față de Statele Unite, surplus care, în 2018, a fost de 56 miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.