Războiul din Ucraina ar putea afecta economia europeană chiar mai mult decât pandemia de coronavirus, a avertizat joi directorul general al grupului Volkswagen, Herbert Diess, transmite DPA. Un conflict militar prelungit va avea probabil "efecte mult mai dăunătoare" asupra economiei continentului decât extinderea pandemiei de Covid-19, a declarat Diess pentru Financial Times.
Lanţurile de aprovizionare permanent afectate vor duce probabil "la creşteri imense de preţuri, deficit de energie şi inflaţie. Ar putea fi foarte riscant pentru economia europeană şi cea germană", a apreciat şeful celui mai mare producător auto din Europa. Acesta şi-a exprimat sprijinul pentru "sancţiuni maxime" aplicate Rusiei, dar a explicat că în cele din urmă acestea trebuie suplimentate cu negocieri.
VW şi-a suspendat săptămâna trecută afacerile în Rusia, oprind producţia la cele două fabrici din această ţară, precum şi exportul de vehicule către Rusia, până la noi dispoziţii. Deja producătorii auto se confruntă cu întârzieri de producţie ca efect al invadării Ucrainei de către Rusia, VW fiind nevoit să oprească producţia la câteva fabrici din Germania din cauza lipsei de componente.
De asemenea, deficitul global de semiconductori a paralizat producţia auto în 2021, citează Agerpres.
Citeşte şi: S-a rupt lanţul de iubire? Rusia se plânge de China că nu îi mai livrează componente pentru avioane
China a refuzat să furnizeze companiilor aeriene ruse componente de avioane, a declarat joi un oficial al autorităţii aviatice din Rusia, citat de agenţiile ruse de presă, după ce Boeing şi Airbus au oprit livrarea de componente, relatează Reuters.
Sectorul aviatic rus este sub presiunea sancţiunilor occidentale determinate de invazia din Ucraina, astfel că Ministerul de Externe de la Moscova a atras atenţia în această săptămână că siguranţa zborurilor de pasageri ale Rusiei este pusă în pericol.
Rusia va încerca să caute surse alternative de a-şi procura componente de avioane, de la ţări precum Turcia şi India, după eşecul de a le obţine de la China, a declarat Valeri Kudinov, responsabil cu capacitatea de zbor a avioanelor ruseşti în cadrul autorităţii aviatice Rosaviaţia, citat de agenţiile ruse de presă.
De asemenea, a spus el, companiile ruse încep să îşi înregistreze în Rusia avioanele, în contextul în care multe dintre ele erau înregistrate în străinătate, după ce SUA şi UE au adoptat sancţiuni împotriva aviaţiei şi că se aşteaptă ca alte aeronave să fie returnate firmelor de leasing.
În paralel, conform unui proiect de lege făcut public joi, guvernul rus intenţionează să le ceară companiilor aeriene interne să plătească în ruble pentru avioanele în leasing şi le-ar putea interzice să returneze aeronavele companiilor străine dacă sunt anulate leasing-urile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.