Ratingul reflectă profilul de creditare individual al companiei dar Fitch avertizează că orice îmbunătăţire este limitată de legăturile cu România (rating "BBB minus", cu perspectivă stabilă), care deţine 58,7% din Transelectrica.
Confirmarea ratingului reflectă bilanţul conservator şi câştigurile Transelectrica, sprijinite de reglementările ţării privind transportul energiei electrice, actualul cadru legal fiind în vigoare până la mijlocul lui 2019. Actualele reglementări stimulează investiţiile în reţele, cu fonduri de peste trei miliarde de lei planificate până în 2023, ceea ce ar putea avea ca rezultat creşterea gradului de îndatorare, apreciază Fitch.
În opinia agenţiei de evaluare financiară, ratingul Transelectrica pe termen lung este plafonat la ''BBB'', cu o treaptă peste cel al României, datorită legăturilor companiei cu statul. Fitch estimează că o acţiune pozitivă de rating ar putea avea loc dacă profilul de creditare al Transelectrica se îmbunătăţeşte şi ratingul suveran al României este revizuit în creştere.
În schimb, calificativul poate fi înrăutăţit dacă legăturile cu Guvernul devin mai puternice, dacă ratingul suveran al României este revizuit în scădere sau dacă se schimbă semnificativ reglementările privind transportul energiei electrice, ceea ce ar putea afecta profitabilitatea Transelectrica.
În opinia Fitch, principalii factori care ar putea, individual sau colectiv, să ducă la îmbunătăţirea ratingului României sunt: reducerea riscurilor instabilităţii macroeconomice, implementarea consolidării fiscale care îmbunătăţeşte traiectoria pe termen lung a datoriei publice ca procent din PIB şi îmbunătăţirea sustenabilă a finanţelor externe.
De asemenea, principalii factori care ar putea, individual sau colectiv, să ducă la înrăutăţirea ratingului României sunt: deficitele fiscale ridicate persistente care duc la o creştere rapidă a datoriei guvernamentale ca procent din PIB, o supraîncălzire a economiei sau o "aterizare forţată" care subminează stabilitatea macroeconomică.
Transelectrica, operatorul de transport şi sistem în sectorul energiei electrice, a afişat un profit net de 98,02 milioane de lei pentru primele şase luni din acest an, similar cu cel din aceeaşi perioadă a anului trecut, când a fost de 98,38 milioane de lei. În acelaşi timp, veniturile totale au fost în scădere cu 29%, de la 1,739 miliarde de lei, la 1,233 miliarde de lei. Cheltuielile totale au fost şi ele mai mici cu 30%, de la 1,610 miliarde de lei, la 1,121 miliarde de lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.