Senatorul PSD Răzvan Cuc a povestit cum un lot de autostradă a fost blocat, timp de doi ani, de o aşa zisă grotă a liliecilor.
"La lotul 4, Lugoj-Deva, a fost faimoasa peşteră a liliecilor care nu era de fapt nicio peşteră. Îmi amintesc că era ministru al Mediului doamna Graţiela Gavrilescu şi am reuşit să relocăm acea peşteră. Eu când m-am dus pe şantier am cerut constructorului să mă ducă să văd peşterea; am vrut să intru acolo şi să căutăm liliecii. Era o grotă de dimensiuni infime... aia a ţinut în loc, doi ani, proiectul.
Ca să relocăm au fost discuţii, au tăbărât toţi că.... dom’ne, ce facem! Eu am animale, sunt iubitor de animale, nu aş face rău niciodată unui animal, dar nici nu poţi aşa... să accept că nişte şmecheri care iau o grămadă de bani şi au o forţă de lobby foarte mare în diferite părţi să vină să blocheze un proiect de infrastructură.
Era faimosul deal... Umbrărescu a adus nişte utilaje speciale ca să poată finaliza. El în 2015 trebuia să intre să lucreze la acest obiectiv, la Dealul Liliecilor, dar din păcate nu a putut. S-a relocat, cu comisii, cu ordine de ministru. Nu s-a găsit niciun liliac, niciodată...
Nu înţeleg de ce facem o întreagă tevatură pe o chestie mică, se bagă un marketing colosal... Sunt tot felul de lucruri care au blocat proiectele", a povestit, la DC News, senatorul Răzvan Cuc.
VIDEO:
Citeşte şi: Soluţie pentru a avea autostrăzi mai repede. Răzvan Cuc, despre modelul polonez: Lucruri benefice pentru România
Senatorul Răzvan Cuc, ministrul al Transporturilor în guvernarea PSD, a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre soluţiile pentru ca proiectele de infrastructură să nu se mai blocheze în contestaţii iar, astfel, România să aibă autostrăzi mai repede.
"Sunt nişte lucruri care, dacă se vor implementa, într-adevăr vor fi foarte benefice pentru infrastructura şi pentru proiectele din România. Eu, în 2017, am emis un ordin de ministru, ordinul 600, prin care veneam să întăresc poziţia statului român în derularea contractelor cu firmele care construiesc. De ce? Am constatat, în prima perioadă, că foarte multe firme care activau în domeniul autostrăzilor, în loc să se preocupe mai mult de construirea lor, se preocupau mai mult de a găsi elemente să stagneze lucrările, să dea în judecată statul român, să nu ne judecăm în România ci să ne judecăm la Curtea de Arbitraj de la Paris, unde România de obicei pierde pe bandă rulantă pentru lucruri pentru care, din păcate, nu eram noi responsabili ca şi minister. (...) Am dat acest ordin prin care am interzis multe dintre deficienţele care se derulau în contactele din România. După plecarea mea ordinul a fost contestat de către câteva firme – nu din România – care activau în domeniu, s-a câştigat procesul dar la un moment dat acest ordin a fost anulat", a povestit Răzvan Cuc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.