Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a întocmit o notă de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului "Modernizarea infrastructurii hardware şi software a Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU)", în calitate de administrator al sistemului informatic.
Documentul publicat în Monitorul Oficial arată că, eşi performanţele SNUAU sunt recunoscute la nivel european, infrastructura critică ce asigură funcţionarea acestuia pentru 40 din cele 41 de centre 112, cu dispeceratele şi substaţiile aferente acestora, are o vechime de peste 41 de ani, funcţionarea neîntreruptă din această perioadă ducând la o uzură excesivă.
"Componenta de bază a sistemului 112 este într-o situaţie critică, generată în principal de umătorii factori: uzură fizică, ca urmare a funcţionării neîntrerupte de la punerea în funcţiune a sistemului naţional în anul 2005 şi până în prezent, dar şi uzura morală a componentelor sistemului cauzată de evoluţia tehnologică. Mai mult, la nivelul infrastructurii IT, după încheierea perioadei de acordare a suportului pentru platforma Windows XP 8.04.2014, nu se mai produc sisteme de operare, aceste constrîngeri ducând la imposibilitatea înlocuirii infrastructurii hardware care asigură funcţiile de bază ale sistemului existând pe măsura defectării acesteia, un risc de nefuncţionare a serviciului 112. Aplicaţia 112 actuală funcţionează doar pe platforma hardware-software Windows XP uzată moral, iar introducerea unor beneficiari noi în sistem nu mai este posibilă, limitându-se astfel interoperabilitatea SNUAU cu noi sisteme sau agenţii de urgenţă", arată STS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.