Publicitate
"Pentru anul acesta o să avem un buget de 600 de milioane de lei pentru Rabla Plus, iar pentru Rabla Clasic avem un buget de 700 de milioane de lei. Pentru Rabla Clasic şi Rabla plus, ca noutate, am prelungit valabilitatea eco-tichetului la 240 de zile, având în vedere criza semiconductorilor la nivel mondial. (...) Dacă anul trecut, pentru Rabla Clasic am finanţat în jur de 3400 de vouchere, anul acesta sperăm, datorită bugetului foarte mare, să avem undeva la un minim de 7.500 de autoturisme electrice şi hibrid finanţate", a spus Ion Vasile, la cea de-a 4-a ediţie a Marşului Maşinilor Eco.
Andrei Marcu, Electrical Engineer la E.ON, a subliniat că această companie are în momentul de faţă 80 de puncte de încărcare publice pentru clienţi şi doreşte să ajungă la 300 de puncte de încărcare în următorii 2-3 ani. Soluţia, chiar şi pentru administraţiile publice locale, se numeşte Dynamic Load Management.
"În momentul în care avem 5-10 maşini care se încarcă simultan într-o parcare, nu am nevoie de puterea maxima instalată a staţiilor, ci am nevoie de o putere de, să zicem 15%, pe care eu să o împart maşinilor, astfel încât ele să încarce. Sfatul meu e să încărcăm maşina la curent alternativ într-un timp mai lung, ca să nu punem presiune pe baterie", a spus Andrei Marcu.
La eveniment au participat și reprezentanții mai multor constructori auto.
Silviu Ionescu, Dealer Operations Manager Ford România, a afirmat că range-ul maxim pe care îl are Mustang Mach-e este de 610 km, ceea ce înseamnă că "putem acoperi absolut orice fel de distanţă în România".
"Renault va lansa încă 7 maşini full-electrice cu zero emisii şi tot ce înseamnă restul produselor Renault vor fi hibrid", a susţinut Istvan Lorinczi, director Vânzări Speciale Renault Commercial Roumanie.
Grupul Renault Dacia Nissan a venit la eveniment cu două modele Arkana, cel mai nou SUV Coupe marca Renault, Clio Hibrid, Captur full-electric (până la 50 km în oraş), Dacia Spring, Dacia Logan (cu emisii scăzute de CO2), dar şi cu Nissan Leaf.
Citește și: Semnal de alarmă pentru fabrica de la Craiova: Ford reduce producția pentru pick-upuri
"Un lucru uimitor la maşinile electrice este cât de silenţioase sunt. Estonia este o ţară cunoscută tocmai pentru că foloseşte tot felul de soluţii inovative. În Talinn, de exemplu, avem deja maşini care se conduc singure pe străzi, iar acum, într-un al doilea oraş, Tartu, există un autobuz care merge foarte încet şi conduce oamenii prin oraş, la muzee. Aceste soluţii inovative pentru trafic sunt foarte importante", este de părere ambasadorul Estoniei în România, Ingrid Kressel Vinciguerra.
Majoritatea producătorilor de autovehicule au în portofoliul lor cel puțin un model electric sau hibrid, așa că oferta de automobile cu propulsie electrică începe să devină tot mai interesantă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.