RABLA pentru AUTO. Modificări în Ghidul de Finanțare

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Dacia opreşte din nou producţia la uzina de la Mioveni
Dacia opreşte din nou producţia la uzina de la Mioveni

Ministerul Mediului a anunțat publicarea ORDINULUI nr. 908 din 9 iunie 2021 pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020.

Publicitate

Redăm, mai jos, Ordinul emis de ministrului Mediului:

Data intrării în vigoare 11-06-2021
Luând în considerare Referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 312/ST din 4.06.2021 pentru modificarea
Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024, aprobat prin Ordinul
ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru
mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale art.
57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările
şi completările ulterioare, precum şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
Articolul I
Ghidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024, aprobat prin Ordinul
ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 175 din 3
martie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1. La articolul 6, alineatul (9) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(9) Informaţii privind colectorii autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare, dezmembrare şi/sau tratare a
vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor Legii nr. 212/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se
obţin la nivelul agenţiilor teritoriale pentru protecţia mediului.
2. La articolul 6, alineatul (10) se abrogă.
3. La articolul 8, alineatele (2)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(2) Perioada de organizare a sesiunii de înscriere în vederea validării producătorilor şi formularul grilei de
evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii producătorului se aprobă prin una sau mai multe dispoziţii
ale preşedintelui Autorităţii.
(3) Perioada de organizare a sesiunii de înscriere în vederea acceptării, sumele destinate finanţării în cadrul
programului, precum şi formularul grilei de evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii solicitanţilor se
aprobă prin una sau mai multe dispoziţii ale preşedintelui Autorităţii.
(4) Dispoziţia privind organizarea sesiunii de validare a producătorilor, prevăzută la alin. (2), se publică pe
pagina de internet a Autorităţii cu minimum o zi înainte de data programată pentru deschiderea sesiunii de
validare.
(5) Dispoziţia privind organizarea sesiunii de înscriere în vederea acceptării, precum şi cea cu sumele
destinate finanţării în cadrul programului, prevăzute la alin. (3), se publică pe pagina de internet a Autorităţii cu
minimum două zile înainte de data programată pentru deschiderea sesiunii de înscriere.
4. La articolul 12, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Comisia de validare verifică îndeplinirea conformităţii documentelor şi a criteriilor de eligibilitate, completând
grila de evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii producătorului.
5. La capitolul II secţiunea a 2-a, titlul subsecţiunii a 3-a se modifică şi va avea următorul cuprins:
Criterii de eligibilitate şi conţinutul dosarului de acceptare pentru persoana juridică, de drept public ori de drept
privat, entitatea juridică fără personalitate juridică şi organizaţia profesională care este organizată şi îşi
desfăşoară activitatea în una dintre formele de exercitare a profesiei liberale
6. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
Articolul 27
Criterii de eligibilitate
Poate participa în cadrul programului persoana juridică, de drept public ori de drept privat, entitatea juridică fără
personalitate juridică şi organizaţia profesională care este organizată şi îşi desfăşoară activitatea în una dintre
formele de exercitare a profesiei liberale, care îndeplineşte următoarele criterii de eligibilitate:

a) acţionează în nume propriu;
b) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat,
bugetele locale, bugetul Fondului pentru mediu, conform prevederilor legale în vigoare;
c) nu se află în stare de insolvenţă sau faliment, nu se află în procedură de reorganizare judiciară, dizolvare,
lichidare, desfiinţare, radiere, închidere, inclusiv închidere operaţională, nu se află sub administrare specială, nu
are suspendate ori restricţionate activităţile, inclusiv cele economice, nu se află întro altă situaţie similară legal
reglementată, după caz; nu face obiectul unei proceduri legale în justiţie pentru situaţiile mai sus menţionate şi
nici pentru orice altă situaţie similară, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare;
d) desfăşoară activităţi economice pe teritoriul României şi, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din
cererea de finanţare, solicitantul nu a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului prin hotărâre
judecătorească definitivă;
e) nu a fost şi nu este subiectul unei proceduri de recuperare a unui ajutor de stat declarat ca fiind ilegal şi
incompatibil cu piaţa comună, ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurenţei sau a Comisiei Europene, ori,
în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa a fost recuperată
integral;
f) ajutorul de minimis solicitat sub forma primei de casare nu urmează a fi utilizat pentru desfăşurarea de
activităţi în unul dintre sectoarele prevăzute în cuprinsul anexei 1 la Tratatul privind funcţionarea Uniunii
Europene, cu respectarea Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, şi nici
pentru achiziţionarea autovehiculelor noi destinate transportului rutier de mărfuri;
g) valoarea totală a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali
precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia depune dosar de acceptare în program), cumulată cu valoarea alocării
financiare acordate în baza schemei de minimis, nu depăşeşte echivalentul în lei, la data depunerii dosarului de
acceptare, a 200.000 euro (sau 100.000 euro, dacă activează în sectorul transporturilor rutiere de mărfuri),
potrivit declaraţiei pe propria răspundere depuse la dosar. În situaţia în care solicitantul are calitatea de
întreprindere unică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din
18 decembrie 2013, valoarea totală a ajutoarelor de minimis se va calcula prin însumarea ajutoarelor de
minimis acordate pe o perioadă de 3 ani consecutivi întreprinderilor care fac parte din întreprinderea unică
respectivă;
h) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri
publice, inclusiv fonduri comunitare, pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care
urmează a fi achiziţionat/ achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de
finanţare, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 6 alin. (6) din prezentul ghid;
i) nu este înregistrat cu fapte sancţionate de legislaţia financiară.

Citește și: 
7. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
Articolul 28
Conţinutul dosarului de acceptare
Dosarul de acceptare trebuie să cuprindă următoarele documente:
a) formularul cererii de finanţare prevăzut în anexa nr. 6 la prezentul ghid, completat integral prin
tehnoredactare, semnat de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;
b) certificatul de cazier fiscal emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de
specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;
c) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului
persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la
data depunerii dosarului de acceptare;
d) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe
numele solicitantului persoană juridică de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul
solicitantul, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;
e) certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană
juridică, eliberat de către Autoritate, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare;
f) declaraţia pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obţinute în ultimii 3 ani, respectiv 2 ani fiscali
precedenţi şi anul fiscal în cursul căruia solicitantul se înscrie în program, completată prin tehnoredactare,
semnată de către reprezentantul legal/împuternicit, conform formularului prevăzut în anexa nr. 7. În situaţia în
care solicitantul are calitatea de întreprindere unică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Regulamentul
(UE) nr. 1.407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013, valoarea totală a ajutoarelor de minimis se va calcula
prin însumarea ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadă de 3 ani consecutivi întreprinderilor care fac parte
din întreprinderea unică respectivă;
Pagina 3 din 4
g) declaraţia pe propria răspundere, conform formularului prevăzut în anexa nr. 10 la prezentul ghid, semnată
de către reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, completată prin tehnoredactare, care trebuie să
conţină activitatea principală, sectoarele în care solicitantul îşi desfăşoară efectiv activitatea, precum şi
activitatea pentru care va fi utilizat autovehiculul nou ce urmează a fi achiziţionat în cadrul programului (Se vor
menţiona codurile CAEN însoţite de denumirea acestora în cazul solicitanţilor care desfăşoară şi declară
activităţi economice.).
8. Articolele 29-47 se abrogă.
9. La articolul 49, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(3) Comisia de acceptare verifică îndeplinirea conformităţii documentelor şi a criteriilor de eligibilitate,
completând grila de evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii solicitanţilor.
10. La articolul 56^1, alineatele (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(3) Anterior semnării declaraţiei prevăzute la alin. (2), cedentul depune la producătorul validat documentele
care se adaugă la dosarul de participare al solicitantului, prevăzute în cuprinsul Notei de înscriere.
..................................................................................................
(5) Asumarea cedării în favoarea solicitantului este irevocabilă, cu excepţia situaţiei în care solicitantul renunţă
la achiziţionarea autovehiculului nou. Cedentul nu are niciun drept spre a obţine prima de casare sau spre a
emite pretenţii de orice natură Autorităţii sau producătorului validat. Autoritatea şi producătorul validat nu
răspund faţă de solicitant pentru eventualele prejudicii aduse acestuia de către cedent.
11. Anexa nr. 2 „Grilă de evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii producătorului“ se abrogă.
12. La anexa nr. 4.1 „Nota de înscriere a solicitantului persoană fizică“, litera j) se abrogă.
13. La anexa nr. 4.1 „Nota de înscriere a solicitantului persoană fizică“, litera s) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
s) Împuternicire notarială autentificată cu nr. ......./.......... de către Biroul Notarului Public ........................., cu
sediul în localitatea ..........., în copie, din care rezultă calitatea de împuternicit a persoanei care, în numele, pe
seama şi în interesul cedentului, procedează la casarea autovehiculului uzat şi radierea acestuia din evidenţa
circulaţiei/nu este cazul, sau actul administrativ, în copie «conform cu originalul» (pentru situaţia în care
cedentul este instituţie publică).
14. La anexa nr. 4.2 „Contract de finanţare nerambursabilă“, în Nota de înscriere, anexă la contractul de finanţare,
litera m) se abrogă.
15. La anexa nr. 4.2 „Contract de finanţare nerambursabilă“, în Nota de înscriere, anexă la contractul de finanţare,
litera t) se modifică şi va avea următorul cuprins:
t) Împuternicire notarială autentificată cu nr. ......./.......... de către Biroul Notarului Public ..............................., cu
sediul în localitatea ............., în copie, din care rezultă calitatea de împuternicit a persoanei care, în numele, pe
seama şi în interesul cedentului, procedează la casarea autovehiculului uzat şi radierea acestuia din evidenţa
circulaţiei/nu este cazul, sau actul administrativ în copie «conform cu originalul» (în cazul instituţiilor publice).
16. Anexa nr. 8 „Grila de evaluare din punct de vedere economic a conformităţii documentelor şi eligibilităţii
solicitanţilor în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024“ se abrogă.
17. Anexa nr. 9 „Grila de evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii solicitantului în cadrul Programului de
stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024“ se abrogă.
Articolul II
(1) Prevederile de la art. I intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării prezentului ordin în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
(2) Termenul de 3 zile prevăzut la alin. (1) se calculează pe zile calendaristice, începând cu data publicării în
Monitorul Oficial al României, Partea I, şi expiră la ora 24,00 a celei de-a treia zile de la publicare.
Articolul III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9748
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9748
USD
Azi 4.786
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.786
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9748 RON
USD flag1 USD = 4.7860 RON
GBP flag1 GBP = 6.0002 RON
CHF flag1 CHF = 5.3158 RON
AUD flag1 AUD = 2.9837 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3250 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4199 RON
SEK flag1 SEK = 0.4324 RON
XAU flag1 XAU = 402.6698 RON
Monede Crypto
1 BTC = 456072.11RON
1 ETH = 16027.60RON
1 LTC = 492.96RON
1 XRP = 10.38RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16857.730.77%
BET-BK3152.260.73%
BET-EF916.020.81%
BET-FI61313.55-0.15%
BET-NG1213.860.52%
BET-TR37174.130.77%
BET-TRN36133.200.77%
BET-XT1454.820.64%
BET-XT-TR3153.690.64%
BET-XT-TRN3071.880.64%
BETAeRO871.90-0.19%
BETPlus2492.100.74%
RTL37504.830.66%

Comunicate de presa

BVB / FOTO: Facebook BVB

CEC Bank a listat o emisiune de obligaţiuni în valoare de 300 de milioane de euro

CEC Bank a listat vineri pe Piaţa Reglementată...

O finanțare de peste 100 milioane euro

Investiție în viitor: Guvernul și FEI lansează un program pentru inovare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel