Pentru că, așa cum anunțat Bulgarian Military, șeful Guvernului rus a cerut industriei apărării să intensifice drastic producția avionului de luptă stealth de ultimă generație, Sukhoi Su-57. Înainte de invadarea Ucrainei, se fabricau cel mult patru bucăți pe an. În 2021, aviația militară a Rusiei a primit doar două unități și șase în 2022.
Acum, premierul rus a promis că, până în 2028, vor fi livrate 76 de avioane Su-57. Cu alte cuvinte, producătorii ruși ar trebui să construiască circa cincisprezece asemenea mașini pe an. De precizat că avion este fabricat parțial din materiale compozite, ceea ce îl face mai dificil de detectat pentru radarele inamice. Cu cele două turbo-reatoare ale sale, Su-57 atinge o viteză maximă de aproximativ 2.600 de kilometri pe oră și are o autonomie de zbor de 1.750 de kilometri. Deși este destinat în primul rând misiunilor de luptă aeriană, avionul are și capacitate de lovire la sol. Poate transporta și o versiune a rachetei hipersonice Kinjal.
Potrivit ministerului rus al Apărării, Su-57 a luat deja parte la misiuni pe cerul Ucrainei. Cel puțin patru dintre aceste dispozitive au fost desfășurate pentru a identifica și distruge sistemele ucrainene de apărare aeriană. „Știm că Su-57 nu au fost niciodată observate de radarele NATO și de instalațiile de apărare aeriană în timpul misiunilor ”, a spus o sursă apropiată de Kremlin, potrivit căreia avionul trebuie să devină și mai performant.
Inginerii ruși doresc să echipeze această aeronavă cu duze plate realizate în mare parte cu imprimante 3D speciale. Aceste duze, tuburi de evacuare a gazelor, au multe avantaje pentru o aeronavă de luptă ”invizibilă” și manevrabilă precum Su-57. În primul rând, forma plată a acestuia permite gazelor de evacuare fierbinți să se amestece mai uniform cu aerul mai rece de afară, reducând temperatura gazelor de evacuare și făcându-le, astfel, mai puțin vizibile pentru senzorii cu infraroșu. Acesta este un avantaj crucial pentru aeronavele stealth, deoarece ajută la reducerea detectabilității acestora de către senzorii inamici.
Un alt avantaj al duzelor plate este că permit un control mai bun al direcției fluxului de gaze de eșapament, care poate fi folosit pentru a îmbunătăți manevrabilitatea aeronavei și pentru a reduce secțiunea transversală a radarului. În sfârșit, duzele plate sunt, de asemenea, mai durabile și mai fiabile decât alte tipuri de duze. Într-adevăr, forma plată a duzei reduce tensiunile exercitate asupra pereților acesteia și minimizează riscul de fisurare sau deformare.
Mai multe drone
Va crește producția nu doar pentru Su-57. Însoțitorul său de zbor, drona stealth Su-70 Okhotnik-B va fi, la rândul său, fabricat într-un număr mai mare. Este o mașină de 14 metri lungime și 20 de metri lățime. Aspectul său amintește de designul aeronavelor americane F-117 Nighthawk și B-2 Spirit, renumite pentru tehnologia lor stealth. Okhotnik-B ar avea, de asemenea, un strat special care îi permite să-și reducă semnătura pe radarele inamice.
Această dronă poate ținti și lovi în mod autonom ținte terestre fortificate cu apărări antiaeriene puternice. Considerate viitorul aviației din prima linie, ele au capacitatea de a distruge dispozitivul de apărare antiaeriană a oricărui inamic, coordonându-și acțiunile cu avioanele de luptă. Dispozitivul autonom are caracteristici impresionante: o autonomie de 6.000 de kilometri, o viteză maximă de zbor de 1.400 de kilometri pe oră. În cele din urmă, Okhotnik-B poate transporta 3 tone de bombe și muniție ghidată. În orice caz, așa se laudă rușii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.