Operatorii europeni de telecomunicații Deutsche Telekom, Orange, Telefónica și Vodafone vor lansa un joint venture care oferă „o platformă tehnologică de marketing digital”, ținând cont de „nevoile” de protecție a datelor cu caracter personal ale consumatorilor, au anunțat cele patru companii într-o declarație comună.
Crearea acestei noi entităţi a fost autorizată de Comisia Europeană, în conformitate cu regulamentul UE privind controlul concentrărilor între întreprinderi, a confirmat autoritatea europeană de reglementare. Cele patru companii vor deține fiecare 25% din această nouă companie, care va avea sediul în Belgia și va fi administrată de un „management independent”, sub controlul unui consiliu de supraveghere numit de acționari.
Asociația mixtă, de a cărei soluție „ar trebui să beneficieze, în egală măsură, consumatori, agenții de publicitate și editori”, își va prezenta „în curând” viziunea și strategia, inclusiv proiectele sale de marketing, au mai indicat cofondatorii. Piața globală de publicitate digitală este dominată de giganții americani Google și Meta, care au făcut obiectul a numeroase dispute în Europa, în special din cauza utilizării litigioase sau chiar necontrolate a datelor personale ale utilizatorilor, dar și anticoncurențiale.
În martie 2022, Uniunea Europeană a convenit asupra unei noi legislații, Regulamentul privind piețele digitale, pentru a pune capăt abuzului de poziție dominantă de către giganții digitali. La sfârșitul lunii ianuarie, Departamentul de Justiție al SUA a depus o plângere împotriva Google pentru „monopolul” său pe piața de publicitate online, potrivit unui document al instanței, în timp ce gigantul căutărilor pe internet se confruntă deja cu alte procese antitrust.
Citește și Vodafone Hungary cumpărat de statul ungar și o companie privată locală
În urma încheierii financiare a tranzacţiei, Antenna Hungária S.A., filială a companiei 4iG S.A., deţine 51% din acţiuni, în timp ce Corvinus S.A.. în calitate de reprezentantă a statului ungar, deţine o participaţie de 49% în cea de-a doua mare companie de telecomunicaţii din Ungaria. Astfel s-a concretizat cea mai mare achiziţie corporativă din perioada de după schimbarea sistemului.....
Citește și UE vrea să ştie care sunt planurile de investiţii ale operatorilor de telecomunicaţii
În replică, Google (o divizie a Alphabet Inc), Netflix Inc, Meta, Amazon.com şi ceilalţi giganţi din sectorul tehnologiei susţin că iniţiativa Comisiei Europene este practic o taxă pe traficul pe internet şi ar putea submina regulile europene privind neutralitatea net-ului care cer ca toţi utilizatorii să fie trataţi în mod egal.
Potrivit unei surse din apropierea acestui dosar, Executivul comunitar intenţionează să lanseze săptămâna următoare o procedură de consultare publică şi un chestionar extins, chiar dacă este posibil ca orizontul de timp să sufere modificări. Cel mai probabil, va dura aproximativ 12 săptămâni înainte ca Executivul comunitar să elaboreze legislaţia pe care statele membre şi Parlamentul European vor trebui să o discute înainte de a intra în vigoare....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.