Protestul este organizat în contextul în care luni este convocată Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor DSMa pentru a supune aprobării "reorganizarea forţei de muncă a societăţii, prin restructurarea posturilor".
"Protestăm pentru că salariile sunt mici, deloc corelate cu dinamica actuală a scumpirilor astfel că devenim în fiecare zi din ce în ce mai săraci. Protestăm pentru că deşi la începutul acestui an au fost concediaţi colectiv un număr semnificativ de salariaţi în continuare se intenţionează restructurarea forţei de muncă şi restructurarea posturilor. De peste doi ani ne confruntăm cu această stare de incertitudine majoră privind siguranţa locurilor de muncă, iar deciziile reprezentanţilor statului român sunt nefavorabile salariaţilor. În plus, deşi numărul actual de salariaţi ai societăţii DSMa este în continuă scădere, ajungând la cel mai mic nivel de când există şantierul din Mangalia, nu se iau măsuri de creştere a numărului de salariaţi", se arată în comunicatul Sindicatului Liber Navalistul şi FSLR.
Organizatorii amintesc că reprezentanţii Damen Shipyards Mangalia şi-au asumat, atât prin contractul de asociere cât şi public, că numărul de salariaţi va creşte la 3.000, însă în momentul de faţă societatea mai are doar 1.500 de angajaţi, mai puţini salariaţi decât erau în momentul preluării pachetului de acţiuni de compania olandeză.
"Considerăm că domnul ministru Florin Spătaru (ministrul Economiei, n.r.) are responsabilitatea instituţională, doctrinară şi în acelaşi timp morală să protejeze interesul statului român şi pe cel al salariatului român şi să stopeze intenţia manifestată de compania olandeză Damen de a concedia, din nou, o parte din salariaţii şantierului din Mangalia", precizează sindicaliştii.
În aceste condiţii, Sindicatul Liber Navalistul şi FSLR solicită reprezentanţilor statului român în Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor DSMa să nu susţină propunerea de restructurare a posturilor prin concediere colectivă pentru că fără acordul exclusiv al reprezentanţilor Ministerului Economiei, concedierea colectivă nu se poate realiza.
Potrivit sursei citate, în cei 4 ani de la preluarea şantierului această societate are pierderi financiare majore în fiecare an şi se preconizează că va continua să înregistreze pierderi anual urmând ca, abia din 2027, să realizeze profit, deşi la momentul preluării acţionarul străin (Damen) şi-a asumat că "va exercita controlul managerial şi operaţional astfel încât să determine societatea să realizeze profit operaţional în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de sfârşitul anului financiar 2024", se arată în comunicatul Sindicatului Liber Navalistul şi FSLR.
Citește și:
Damen Mangalia a lansat la apă cinci nave
Damen a lansat la apă cinci nave, aflate în lucru pe Şantierul Naval Damen Mangalia: cea mai modernă şi tehnologizată navă off-shore pentru căutarea şi recuperarea de diamante din lume, două feriboturi RoRo hibride GNL şi două nave fluviale tip cisternă, parţial echipate (Inland tankers), a anunţat vineri Ministerul Economiei.
"Parteneriatul dintre Damen şi România îşi arată primele rezultate. În contextul actualei pandemii, Şantierul Naval Damen Mangalia dovedeşte astfel că poate produce, în condiţii dificile o gamă largă de nave medii şi mari, foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa, în construcţia navală", a declarat Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.
Conform unui comunicat al ministerului, lucrările la aceste nave au început în cursul anului trecut şi vor continua anul viitor.
Şantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare şantier din Europa. Odată cu preluarea managementului şantierului, Damen s-a angajat într-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri. Şantierul Naval Damen Mangalia beneficiază de capacitatea comercială la nivel mondial şi expertiza în domeniul construcţiilor şi reparaţiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de şantier, pentru atragerea de forţă de muncă şi pentru a face toate investiţiile necesare.
"Suntem foarte entuziasmaţi să construim aceste nave la Şantierul Naval Damen Mangalia. Şantierul dovedeşte calitate şi are forţa de muncă şi infrastructura necesare pentru a construi nave de o complexitate înaltă. Suntem mândri că am reuşit să facem un adevărat tur de forţă în lansarea concomitentă la apă a cinci nave dovedind potenţialul imens al parteneriatului dintre Damen şi România", a declarat Mark Vermeulen, Managing Director MSV Unit, Damen Group. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.