Potrivit unui comunicat al asociaţiei, depășirea acestui termen ar urma să fie sancționată cu penalizări în cuantum de 0,2% pe zi din valoarea nefacturată, în favoarea prosumatorilor.
Conform sursei citate, zeci de mii de prosumatori din România se confruntă cu întârzieri majore în primirea facturilor pentru energia consumată sau livrată în rețea, unele depășind chiar 12 luni. Această problemă a fost semnalată repetat către ANRE prin plângeri din partea prosumatorilor, însă situația nu s-a ameliorat în ciuda acțiunilor întreprinse de autoritate.
Potrivit comunicatului, furnizorii care utilizează astfel de practici au avut suficient timp pentru a remedia orice probleme tehnice și ar trebui să fie sancționați pentru întârzierile repetate în facturare. APCE a subliniat că există furnizori în România care respectă termenele de facturare și ar putea servi ca modele de bune practici pentru întreaga industrie. Asociația a menționat modelul de facturare al companiei CEZ ca un exemplu de urmat și a îndemnat toți furnizorii de energie electrică din România să adopte aceleași standarde.
Această cerere vine în contextul în care prosumatorii din România se confruntă cu dificultăți din cauza întârzierilor în facturare, care pot afecta bugetele și planificările acestora. APCE insistă asupra necesității ca ANRE să ia măsuri ferme pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor în domeniul energiei electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.