Phishing-ul este una dintre cele mai populare şi mai simple tehnici de inginerie socială: este un tip de fraudă în care infractorii folosesc înşelăciunea pentru a obtine datele de autentificare ale utilizatorilor - de la parole, la numere de card, detalii ale contului bancar si alte informatii financiare importante. E-mail-urile si site-urile de phishing sunt făcute să pară legitime, încurajând destinatarul, sub un pretext sau altul, să completeze urgent datele personale. Acestea folosesc de multe ori evenimente care atrag atentia tuturor, fie că este vorba de o competitie sportivă majoră sau de vacanţe tematice, iar Valentine's Day nu face excepţie, informează Kaspersky.
Numărul total de încercări ale utilizatorilor de a vizita site-uri web frauduloase care au fost detectate şi blocate de soluţiile Kaspersky Lab în prima jumătate a lunii februarie 2019 au crescut dramatic, de la peste două milioane, în 2018, la peste 4,3 milioane în acest an. Potrivit statisticilor, ţările cele mai afectate au fost Brazilia (o cotă de detecţie de peste 6,4%), Portugalia (mai mult de 5,8%), Venezuela (5,5%), Grecia (5,3%) şi Spania (5,1%).
Citește și: Cum să-ți faci parolele mai sigure și ușor de reținut
O analiză mai atentă a e-mail-urilor trimise a arătat că infractorii se folosesc în special de cadouri comandate şi de medicamente pentru îmbunătăţirea vieţii sexuale, pe post de capcană, pentru a atrage utilizatorii să-şi împărtăşească datele de autentificare. Acest lucru confirmă rezultatele studiului propriu Kaspersky Lab, care arată că, atunci când vine vorba de iubire, utilizatorii tind să-şi piardă vigilenţa.
"Cercetările noastre au arătat că nu există nicio diferenţă între activităţile de phishing care folosesc evenimente sportive majore, facturi false sau un pretext mai romantic", a avertizat Andrey Kostin, Senior Web-Content Analyst la Kaspersky Lab. "Scopul tuturor este să folosească emoţiile utilizatorilor, fie că este vorba de entuziasm, de stres sau de dragoste. Astfel, aproape orice poate deveni un instrument de atac în mâinile infractorilor cibernetici. Creşterea numărului de tentative de phishing ne reaminteşte că trebuie să fim mereu precauţi atunci când navigăm pe Internet, chiar dacă nu facem decât să cumpărăm flori pentru cei dragi", a precizat reprezentantul Kaspersky.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.