"În discuţia pe care am avut-o sâmbăta trecută împreună cu Olaf Scholz, cancelarul Germaniei, i-am propus preşedintelui Putin să asumăm iniţiativa unei rezoluţii a Naţiunilor Unite pentru a oferi un cadru clar pentru această operaţiune", a declarat Emmanuel Macron marţi, la finalul reuniunii speciale a Consiliului European, notează Mediafax.
Rusia a semnalat în mai multe rânduri că va facilita reluarea exporturile de cereale ucrainene prin porturile din Marea Azov şi din Marea Neagră dacă Occidentul anulează unele dintre sancţiunile impuse Rusiei.
Preşedintele Vladimir Putin i-a spus luni omologului său turc, Recep Tayyip Erdogan, că Rusia este pregătită să faciliteze exporturile de cereale din porturile ucrainene, în coordonare cu Turcia. Liderul de la Kremlin a reiterat că Rusia este pregătită să exporte cantităţi mai mari de fertilizatori şi alimente dacă sunt anulate sancţiunile împotriva Moscovei. Administraţia de la Moscova a cerut marţi Kievului să elimine minele antinavă instalate în largul coastelor ucrainene, pentru a putea fi reluate exporturile de cereale.
Citește și: O cale ferată părăsită spre Galați ar putea fi cheia exportului de cereale al Ucrainei
Calea ferată lungă de 20 de kilometri care face legătura între Reni, Ucraina și Galați este de fapt abandonată și a căzut pradă hoților de fiare vechi care au prăduit vreo 12 km de șină.
Se pare că această mică cale ferată cvasipărăsită ar fi soluția împotriva crize alimentare care amenință să cuprindă lumea.
Liderii europeni încearcă cu disperare găsească soluții pentru a scoate cerealele din Ucraina, ale cărei exporturi sunt în mod normal mai mari decât cele ale întregii Uniuni Europene. Rusia, acuzată de Națiunile Unite că poartă un război împotriva securității alimentare globale, a declarat săptămâna trecută că va deschide coridoare maritime pentru a debloca porturi precum Odesa, la Marea Neagră, dacă sancțiunile împotriva țării vor fi ridicate. Cu toate acestea, Ucraina a declarat că este sceptică din cauza preocupărilor legate de securitate, notează Bloomberg.
Rezolvările avute în vedere până acum sunt unele extrem de alambicate și de cele mai multe ori ineficiente. Ideile care au fos tpână acum puse pe tapet au fist de la convoaie de nave escortate până la mutarea a tot ceea ce este posibil pe cale terestră către Marea Baltică. Oficiali din porturi, companii de logistică și din industria agricolă intervievați în întreaga regiune spun că răscolesc hărțile pentru a găsi soluții precum devierea transportului rutier și revitalizarea legăturilor feroviare, cum ar fi cea care leagă Galațiul de Ucraina.
Calea rutieră este una complicată din cauza lipsei de șoferi de camion și de faptul că sovieticii au folosit un ecartament mai mare decât cel european. Potrivit UE, acest lucru a provocat întârzieri de până la 30 de zile la frontiere pentru rutele existente, deoarece mărfurile trebuie transferate pe material rulant compatibil, iar infrastructura vamală este copleșită. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.