Publicitate
Compania se evidențiază printr-o serie de atuuri care reprezintă, de altfel, cheia unei performanțe de lungă durată pe piața de capital, se arată într-o analiză XTB, o companie de tranzacționare și investiții pe bursele internaționale.
Primul dintre aceste avantaje este componenta familială, care a funcționat foarte bine în mod tradițional, demonstrând o aliniere profundă între viziunea managementului și interesele acționarilor. Această caracteristică câștigă și mai multă importanță având în vedere că grupul spaniol are o istorie impresionantă de 110 ani.
De asemenea, compania a demonstrat o practică consistentă în ceea ce privește achiziționarea de companii ai căror fondatori rămân în echipă. În unele cazuri, fondatorii dețin acțiuni în companie. Acest lucru continuă să genereze o aliniere înaltă a intereselor, oferind în același timp un potențial financiar mai mare.
Strategia adoptată a dus la o creștere semnificativă în ultimii ani. Ascensiunea a fost atât de înaltă, încât este posibil ca Puig să-și revizuiască obiectivele financiare stabilite pentru 2025.
Anterior, spaniolii au preconizat că în 2025 vor genera venituri de aproximativ 4,5 miliarde de Euro, dar cu cele 4,3 miliarde de Euro raportate în 2023, această cifră a fost practic atinsă. Nu este prima dată când Puig își atinge obiectivele înainte de termen. Pentru 2023, își stabilise o țintă de 3 miliarde de Euro, cifră care a fost depășită cu mult.
Puig se bucură de o diversificare robustă a surselor sale de venit, atât din perspectiva geografică, cât și a diversității segmentelor de piață pe care le acoperă.
Interesant este că, în ciuda unor semnale de alarmă recente în industria de lux legate de piața chineză, PUIG a obținut rezultate pozitive. De pildă, în anul 2023, compania a văzut o creștere impresionantă a vânzărilor în China, de 27%, cu brandul său Charlotte Tilbury în fruntea acestui succes.
Prin comparație, LVMH, cea mai mare companie producătoare de bunuri de lux din lume, a realizat venituri de 8,2 miliarde de Euro în segmentul parfumurilor și cosmeticelor, de două ori mai mult decât Puig. Însă, rata de creștere a spaniolilor este exprimată în cifre duble, pe când LVMH a raportat o creștere de doar 7%, subliniază analiștii XTB.
Îndoielile ridicate de către investitori în urma eșecului lui Douglas în IPO-ul său nu sunt comparabile în situația de față. Compania germană a pierdut bani în 2022, iar în 2023 a câștigat doar 16,7 milioane de Euro, departe față de 465 de milioane de Euro raportate de Puig.
Din altă perspectivă, performanța pe piața de capital a principalelor mărci de lux a fost pozitivă în 2023. LVMH și Christian Dior au văzut o creștere de 10%, în timp ce Hermes a cunoscut o apreciere de peste 20%. Această evoluție a pieței de capital în domeniu a avut probabil un impact asupra deciziei familiei Puig de a opta pentru listarea bursieră în acest moment.
Dacă încercăm să facem o evaluare pentru Puig, ne putem uita la multiplul la care sunt cotate unele dintre companiile similare, cum ar fi LVMH sau Christian Dior, între 15 și 20 de ori. Dacă estimăm o creștere a profitului net de 10%, puțin sub cea realizată în 2023 pentru a fi mai rezervați, am vorbi despre 511 milioane de Euro. Acest calcul ar plasa evaluarea totală a Puig în intervalul de 7.6-10.2 miliarde de Euro, explică analiștii XTB.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.