Astfel, vineri, ministrul transporturilor a declarat că proiectul va costa aproximativ 15 miliarde de dolari, iar guvernul intenționează să îl demareze până la sfârșitul lunii iunie, aceasta devenind a doua cale navigabilă între cele două mări, proiect pe care Erdogan l-a numit „proiectul său nebun” atunci când a fost anunțat acum un deceniu, notează Bloomberg.
„Dacă o țară străină intră la licitație, ne vom păstra distanța față de țara respectivă când vom ajunge la putere”, a declarat Kemal Kilicdaroglu, președintele Partidului Popular Republican , pentru site-ul de știri T24. „Nu le vom plăti absolut nimic”.
De asemenea, Kilicdaroglu a avertizat băncile locale asupra acordării împrumuturilor pentru proiect. Următoarele alegeri generale ale Turciei sunt programate să aibă loc în 2023.
Citește și: Erdogan: Israelul este un "stat terorist"
Criticii spun că sunt îngrijorați că proiectul va avea impact asupra unui acord internațional care reglementează traficul prin strâmtoarea Bosfor și Dardanele și care este menit să asigure stabilitatea în regiunea Mării Negre.
Erdogan a spus că Turcia nu va ieși din tratat, dar vede Canalul Istanbul ca pe o alternativă la acesta, deoarece proiectul va spori controlul guvernului asupra transportului maritim către și de la Marea Neagră.
Partidele de opoziție spun că navele comerciale nu pot fi forțate să ia o cale alternativă, iar canalul ar afecta contribuabilii și mediul.
Canalul ar „anihila” resursele de apă pentru cei 16 milioane de locuitori din Istanbul, ar distruge natura provinciei dincolo de orice posibilitate de a fi recuperată și o va face de nelocuit, potrivit lui Ekrem Imamoglu, primarul celui mai mare oraș al națiunii. Guvernul Erdogan a negat existența unor astfel de riscuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.