"În acest moment, în legislaţia din România nu se face distincţie între deducerile aplicate autovehiculelor pe motorină/benzină şi autovehiculele electrice/hibrid. În conceptul nostru acestea ar trebui să existe, având în vedere preocuparea autorităţilor la nivel european pentru stimularea achiziţiilor de autovehicule electrice.
Aceste măsuri sunt necesare în tentativa de atingere a obiectivelor propuse în ceea ce priveşte nivelul emisiilor stabilite prin Pactul ecologic european. Acesta prevede transformarea Europei într-un continent neutru din punct de vedere al amprentei de carbon până în anul 2050. În aproape toate statele din UE sunt oferite sub diverse forme subvenţii pentru cumpărarea de maşini electrice, indiferent că este vorba de scutiri, deduceri sau de reduceri de taxe ori despre bonusuri de mii de euro, care se scad din preţul masinii.
În prezent, conform art. 28 alin.(14) din Codul fiscal, care reglementează cheltuielile cu amortizarea, prevede că, pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite în Reglementările privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, în limita a 1.500 lei/luna. Pentru aceste mijloace de transport nu se aplica prevederile alin. (12) lit. h)", explică iniţiatorii în nota de fundamentare a proiectului.
"Fără a ţine cont că posesorii de autovehicule cu combustibil pe motorina/benzina, au dreptul să deducă lunar cheltuieli precum combustibilul, piese de schimb, RCA, TVA, iar cei care deţin autovehicule electrice nu beneficiază în totalitate de aceste drepturi, cadrul legal actual creează o inechitate din acest punct de vedere, ceea ce conduce la necesitatea modificării acestuia. Vom da ca exemplu deducerea cheltuielilor cu combustibilul pentru vehiculele pe motorină/benzină, care nu se aplică în cazul vehiculelor electrice, drept pentru care este necesar ca plafonul cheltuielilor lunare cu amortizarea unui autovehicul electric să fie majorat. (...)
Prin prezenta iniţiativă se urmăreşte modificarea cadrului legal actual, respectiv Codul fiscal, cu scopul majorării sumei lunare ce reprezintă cheltuielile cu amortizarea, de la 1.500 lei/lună aşa cum este stabilit în momentul de faţă, la 2.500 lei/lună pentru vehiculele electrice/hibrid.
Necesitatea modificării acestui prag apare din inechitatea creată la momentul prezent, respectiv posesorii de autovehicule electrice nu au posibilitatea de a deduce de exemplu cheltuielile cu combustibilul lunar, iar pentru a crea un cadru legal echilibrat şi just, este necesar ca plafonul cheltuielilor lunare cu amortizarea unui autovehicul electric să fie majorat", se mai arată în document.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.