Începând din acest an, pot accesa acest program și bisericile, ca și întreprinderile individuale, familiale sau persoane fizice autorizare.
Conform noilor reglementări, bisericile ori alte unități de cult care vor să se înscrie în program trebuie să ducă la casat o mașină înmatriculată în țara noastră și mai veche de opt ani.
Se pot înscrie în programul Rabla Clasic din acest an, potrivit Ordinului MM nr. 661/2017, unitățile ce aparțin unui cult religios recunoscut în România (lista completă poate fi descărcată de la sfârșitul articolului) și care au calitatea de proprietar al mașinii ce urmează să fie casată, acționează în nume propriu, și-au îndeplinit toate obligațiile fiscale și nu se află în stare de desființare.
itește și: Rabla 2019. Cum obții banii pentru o mașină electrică sau hibridă
Ce documente sunt necesare pentru înscrierea în program
cererea de finanțare (completată prin tehnoredactare, în original, semnată de către reprezentantul unității de cult sau de către împuternicitul acestuia);
împuternicire notarială, în original, pentru cazul în care cererea de finanțare este semnată de către o persoană împuternicită;
actul de identitate al reprezentantului legal sau al persoanei împuternicite, în copie certificată "conform cu originalul";
certificatul de cazier fiscal emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice;
certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice;
certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului persoană juridică de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul;
certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, eliberat de către Autoritate;
actul administrativ (decretul/hotărârea/ordinul/decizia/dispoziția, după caz) prin care a fost recunoscut/numit conducătorul unității de cult, în copie certificată "conform cu originalul";
hotărârea Guvernului pentru recunoașterea cultului (extras din Monitorul Oficial al României, Partea I) și actul de înființare/statutul sau alt document din care să reiasă personalitatea juridică a solicitantului, în copie certificată "conform cu originalul";
declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obținute în ultimii trei ani, respectiv doi ani fiscali precedenți și anul fiscal în cursul căruia solicitantul se înscrie în program.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.