"Începem azi un program extrem de aşteptat de către cetăţeni, este vorba de programul privind casarea autovehiculelor uzate, Rabla Local, un program pe care l-am pregătit anul trecut şi pe care l-am pornit în urma unor discuţii avute în UDMR, cu colegii noştri din comunităţile locale. Programul a fost implementat cu succes prima dată la Sfântu Gheorghe, în judeţul Covasna, unde primăria a încercat să elimine maşinile foarte vechi din oraş, printr-un program similar. Acest program de la Sfântu Gheorghe a fost ridicat la nivel naţional, prin această finanţare care este oferită de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM). Este foarte importanrt de subliniat că politicile de păstrare a calităţii aerului sau de îmbunătăţire a calităţii aerului sunt implementate la nivel local", a declarat ministrul Mediului.
El a subliniat că atingerea ţintelor obligatorii valabile la nivelul Uniunii Europene în privinţa calităţii aerului reprezintă o obligaţie a autorităţilor locale.
"Ministerul Mediului vine în sprijinul autorităţilor locale, sprijină autorităţile locale prin programele naţionale, în eforturile lor de a îmbunătăţi sau de a păstra calitatea aerului, dar este obligaţia autorităţii locale să organizeze transportul în comun, circulaţia, managementul inteligent al traficului, să implementeze politici prin care reduc emisiile, reduc poluarea în oraşe", a arătat ministrul Tánczos Barna.
Oficialul guvernamental a reiterat faptul că 80% din costul programului va fi suportat de către stat, iar 20% de către comunităţile locale.
"Cu siguranţă, acest program, prin care vom elimina 100.000 de maşini mai vechi de 15 ani din circulaţie, va contribui semnificativ la atingerea acestor ţinte şi la implementarea acestor politici la nivel local. Bugetul alocat este de 240 de milioane de lei, din bugetul Administraţiei Fondului de Mediu, 80% din valoarea programului este asigurat prin această finanţare, iar în completarea acestei sume, autorităţile locale vor veni cu o contribuţie de 20%", a mai precizat Tánczos Barna.
Totodată, el a arătat că Baciu este un bun exemplu al modului în care acest program poate funcţiona bine şi la nivel de comune, nu doar în oraşele mari. "Dacă există voinţa de a crea un mediu mai curat, atunci există şi oportunităţi. Astfel, comuna Baciu va scoate din trafic 300 de maşini poluante, iar Ministerul Mediului va aloca 720.000 de lei, în timp ce contribuţia de la bugetul local va fi de 180.000 de lei. Pe această cale îl felicit pe domnul primar Balazs Janos!", a spus ministrul Mediului.
Unităţile administrativ-teritoriale pot depune cererile de finanţare şi documentaţia aferentă prin intermediul aplicaţiei informatice, puse la dispoziţie de AFM, în perioada 21 aprilie, ora 10,00 - 28 aprilie, ora 23,59.
După finalizarea procedurilor de înscriere de către primării, cetăţenii care vor să caseze maşinile vechi de cel puţin 15 ani se înscriu pe platforma naţională de pe site-ul AFM al programului Rabla Local şi predau maşinile poluante la centrele autorizate de dezmembrare, duc apoi certificatul de casare la DRPCIV în vederea radierii maşinii şi vor primi un stimulent pentru casare în valoare de 3.000 de lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.