Pandemia a impus o altă abordare a modului de transmitere a documentelor necesare pentru înscrierea în aceste programe.
Ordinul Ministerului Mediului nr. 934/2020 prevede că pe perioada în care în țara noastră e decretată stare de urgență, transmiterea documentelor către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) să se facă numai prin e-mail, poșta clasică sau servicii de curierat notează avocatnet.ro.
Același ordin mai stabilește și că cei care vor să obțină prima de casare nu mai trebuie să dețină certificatul de distrugere sau radiere respectiv să îl prezinte producătorilor validați. Totuși, aceștia vor trebui să transmită producătorului informații legate de distrugerea și radierea din evidența circulației a unei mașini vechi.
Și certificatele de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale se pot trimite prin mijloace electronice producătorului validat cu care colaborează solicitantul primei de casare ori ecobonusului sau AFM, după caz, și atunci când aceste documente au fost obținute.
Citește și: Programul "Rabla Clasic" și "Rabla Moto" demarează chiar astăzi
În cazul în care aceste certificate de atestare fiscală nu pot fi obținute de la autorități acum, cei interesați pot da o declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că și-au plătit toate taxele, impozitele ori eventualele amenzi și contribuții către bugetul local.
Și nota de înscriere, atât pentru persoane fizice, cât și pentru cele juridice, își prelungește valabilitatea în cazul ambelor programe de finanțare:
pentru programul Rabla Clasic: 180 de zile, față de 120 de zile;
pentru programul Rabla Plus: 220 de zile, față de 180 de zile.
Programele Rabla Clasic și Rabla Plus din acest an aduc câteva modificări față de anii trecuți, una dintre acestea fiind aceea că se pot cumpăra acum și motociclete.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.